• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Demonstrera ???

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Läste i helgen i nån av kvällstidningarna där man hade en uppställning av nya skatter på HB:ar och andra bilar, man hade som exempel att skatten på en normal HB skulle komma att hamna mellan 21000:- - 23000:- / år

Det kanske är dags att göra som i sydeuropa när bönderna blir ålagda nån dryg börda, skatt eller annat, då går man ur huse med traktorer och annan utrustning och kör till parlamenten i olika länder där man tippar mjölk, foder samt ko/grisskit så att politikerna åtminstone får känna lukten

Det kanske är dags att vi visar vårt missnöje med föreslagna beskattningen genom att åka till Rosenbad och tömma grå/svartvatten tankarna så att politikerna/stockholmarna får känna dofterna

Men det skulle i så fall inte få drabba HBK så det faller nog på sin egen orimlighet, men nog är det frestande

Ha det bra i sommar hälsar
Hasse & Ingegerd
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Demonstrera ???

Då skulle nog t.o.m. den allestädes sig icke befinnande Polisen rycka ut!

Jappe
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Demonstrera ???

Jag läste det också. Finns en lösning på problemet, för min del så blir det att gå tillbaka i tiden men det är ingen fel på konceptet för två vuxna.
 

Bilagor

  • Camper.jpg
    Camper.jpg
    104 KB · Visningar: 15
Toppen