• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Årsmötesträffen

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Årsmötesträffen dag 1

DSCN2154.JPG
DSCN2155.JPG
DSCN2153.JPG

Det står husbilar parkerade i långa eller kortar rader överallt. En del står på ytor som tillhör Fritidsmässans husbilsparkering och men dom flesta är HBK medlemmar som är på årsmötesträffen. Vädret är varmt och solen lyser över oss.

DSCN2156.JPG

Här dirigeras några husbilar till sina platser.

DSCN2157.JPG

Liten kö vid inkörningen. Senare på dagen var det lång kö ända bort till stan vilket en stund skapade lite irritation bland bilisterna. Den kom ca 400 husbilar på bara några timmar.

DSCN2158.JPG

Då var det kö även vid infocentret får man skulle anmäla sig och hämta sim påse med information samt knappen som ska bäras om man ska få gå in gratis på Fritidsmässan.

DSCN2159.JPG
DSCN2160.JPG
DSCN2161.JPG
DSCN2162.JPG


På eftermiddagen så var det dags för mig att sitta i infocentret en och en halv timme, sista passet för dagen. Nu var det inte så många som kom så det var lugnt. Med trevligt sällskap så gick tiden fort. Det hade nu kommit 523 husbilar.

Klockan sju var det samling i tennishallen där helgens aktiviteter ska vara. Vi står precis utanför och har ju mycket nära dit. Redan innan halvsju började folk gå in. Sedan var det ett lämmeltåg av folk som strömmade hit. Prick sju gick vi in och hittade gott om platser längst bort där vi satte oss.

Nu blev det först information och den framfördes av träffgeneralen Åke. Kristinehamns turistchef önskade oss sedan välkomna hit. Hon var mycket glad för att husbilsklubben åter hade valt Kristinehamn till Årsmötesträffen och årsmötet.

Sedan så blev det dag för mat och det blev snabbt lång kö. Vi satt lugnt till stormen var över. Hade beställt kyckling med potatissallad och det smakade jättegott. Fanns också lax.

Sedan blev det musik med dans för den som ville. Andra gick ut i den ljumma ljusa försommarkvällen och minglade.
 

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: Årsmötesträffen - en eloge!

För mig och dom andra som inte var med på mötet..

En undran:
(kan man skriva så, är det ett ord i saol "undran" :):wink:)


Hur många deltagare eller fordon kom på träffen?
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Årsmötesträffen

Hej igen!

Den ende som rapporterade med bilder va Hasse & Eva, va ja kunde se. Brukar alltid vara massor av bilder men denna gång fann jag inga mer än de H & E lagt in. Synd för alla övriga medlemmar som på ett eller annat sätt var förhindrade att delta. Tycker styrelse till nästa gång ska ut se någon som rapporterar med bilder och text ett par gånger om dagen då det är årsmöte.
:wub::yes:
 
Senast ändrad:
Toppen