• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Torkarproblem

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Har tre torkarblad på bilen och ifjol plötsligt gick det inte att få igång dem. Åkte in på en verkstad i Tyskland på väg till Kroatien men då funkade dem igen. Så har det fortsatt och senast häromdagen var det dags igen, dem gick inte att få igång men efter några minuter gick dem igen. Har någon varit ute för liknande, om inte förr lär dem väl strejka på Bilprovningen...
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Torkarproblem

Inte riktigt samma, mina slutar funka helt för att sedan plötsligt vakna upp Igen....
 

pekke

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
Sv: Torkarproblem

Prova att smörja alla leder på torkarna med nån smörjande spray för att se om de gått för trögt.

WD-40 t.e.x. enligt sacce:s länk.
 

Punx8

FD HBK Medlem
Inlägg
234
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: Torkarproblem

Så kan torkarna bete sig med fett på kontaktytorna med, gjorde det på kompisens Hymer.
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Torkarproblem

Det finns nog också en "skarvkontakt" strax efter motorn - kolla så att den inte sitter dåligt ihop eller har ärgat.
 
Toppen