Per och Agnetha
FD HBK Medlem
Så här löd min tråd på Facebook:
Det verkar som fler än vanligt har problem med sina nyinköpta husbilar. Värmen, kylen, vatten i kranarna, varmvatten, lampor fungerar inte vid premiärturen. Oavsett om det är fabriksnytt eller begagnat. Varför undrar man. Jag tror att det beror på att återförsäljarna är så inriktade på att enbart sälja att de inte prioriterar oss som är färdiga kunder. De brister i sin skyldighet att leveranskontrollera och säkerställa att allt fungerar när de levererar den dyra husbilen till oss. Vi är redan passe' som intressant kund när bilen äntligen levereras. När vi är på gång att göra en affär svaras det blixtsnabbt på telefon och email. Efter leverans är det ett under om du får svar samma vecka (tre veckor just nu i vårt fall) om du har problem. Bra med facebook är att vi kan tipsa och försöka hjälpa varandra när ÅF ballar ur. Jag tror att vi som brukare och slutkunder bör (trotts en del sidors nålade inlägg om att man inte ska namnge ÅF utan att bli utesluten) kunna säga vad vi tycker om och namnge det företag vi har att göra med.
Christer Svedberg Då de ÅF som nämndes inte kan försvara sig stänger vi denna tråd och inbjuder till att föra denna dialog på HBk forumet där flera av ÅF är representerade ./Admin
Admin stängde tråden på facebook med hänvisning till att ÅF inte kan försvara sig. De ÅF som fick bra betyg tror jag inte har gnällt. Som kund ligger vi i ett rejält underläge när till och med vår intresseklubb (jag tror i alla fall att det är klubbens syfte) ger ÅF mer stöd än oss medlemmar! En ÅF kan enkelt svara även på facebook utan att vara anonym.
Det verkar som fler än vanligt har problem med sina nyinköpta husbilar. Värmen, kylen, vatten i kranarna, varmvatten, lampor fungerar inte vid premiärturen. Oavsett om det är fabriksnytt eller begagnat. Varför undrar man. Jag tror att det beror på att återförsäljarna är så inriktade på att enbart sälja att de inte prioriterar oss som är färdiga kunder. De brister i sin skyldighet att leveranskontrollera och säkerställa att allt fungerar när de levererar den dyra husbilen till oss. Vi är redan passe' som intressant kund när bilen äntligen levereras. När vi är på gång att göra en affär svaras det blixtsnabbt på telefon och email. Efter leverans är det ett under om du får svar samma vecka (tre veckor just nu i vårt fall) om du har problem. Bra med facebook är att vi kan tipsa och försöka hjälpa varandra när ÅF ballar ur. Jag tror att vi som brukare och slutkunder bör (trotts en del sidors nålade inlägg om att man inte ska namnge ÅF utan att bli utesluten) kunna säga vad vi tycker om och namnge det företag vi har att göra med.
Christer Svedberg Då de ÅF som nämndes inte kan försvara sig stänger vi denna tråd och inbjuder till att föra denna dialog på HBk forumet där flera av ÅF är representerade ./Admin
Admin stängde tråden på facebook med hänvisning till att ÅF inte kan försvara sig. De ÅF som fick bra betyg tror jag inte har gnällt. Som kund ligger vi i ett rejält underläge när till och med vår intresseklubb (jag tror i alla fall att det är klubbens syfte) ger ÅF mer stöd än oss medlemmar! En ÅF kan enkelt svara även på facebook utan att vara anonym.