• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utlänska husbilsforum?

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Hej!

Jag söker utlänska husbilsforum, motsvarande dessa forum vi har här på Husbilsklubben. Syfte, hämta & lämna information.

Någon som har tips på liknande forum men som är stora i:
- Tyskland
- Beligen
- Holland
- England

Mvh!
// Niklas
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Utlänska husbilsforum?

Jajamen!
Inför en förestående resa till UK hittade jag Motorhome Forums, Motorhome Discussion, Motorhome Chat som även har några gemensamma medlemmar med HBK.

Det var omöjligt att registera sig som gratis "junior", men då jag till slut ändå försökte göra ett inlägg blev jag uppmanad att registera mig - hepp!

Som junior/gratis medlem får du bara skriva 150 inlägg.

Forumet verkar tillhöra ett kommersiellt företag i Kanada (?) och är uppdelat i en mängd områden så man måste välja "senaste inlägg" eller andra kriterier för att se vad som händer.

Det betydligt färre medlemmar än i HBK, och förvånansvärt många som aldrig gjort något inlägg.

Jag har fått några få svar på mina frågor och även haft direktkontakt via mejl med några personer.
//Conny
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Utlänska husbilsforum?

Hej
Läser mest på Campingforum Österreich
Har skrivit lite om Sverige och givit lite tips så gott det går.
Tycker att de har samma upplägg som vårt forum, informativt.

Sedan har vi gott med i https://www.carthagomobil.de/index.php
eftersom vi har beställt en sådan. Lite tips och tricks med inredningar
och en del tankar om problem som de har fått med sina bilar.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Utlänska husbilsforum?

Stort tack till er alla för länkar och input so far.

Är så tacksam för den "hjälparanda" som finns här på Husbilsklubben och försöker själv bidra när jag kan. TACK!

Fler Tyska forum eftersöks så har du fler tips bidra gärna, det tas tacksamt emot.

Mvh!
// Niklas
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Utlänska husbilsforum?

De to største rene husbilsforum i Europa er motorhomefun.co.uk og husbilsklubben.se. Utenfor Europa er australske cmca noe større, men veldig dyr å være medlem av. Det finnes og et par store i USA og Canada, men jeg har ikke namnene her nå.

I Tyskland er det en mengde merkeklubber og regionklubber, til dels med snevre regler for tilgang og derav begrenset medlemstall.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Utlänska husbilsforum?

Hi onderweg, can you help me? :)
I tried to registerat camperforum.nl but there is a trap for bots and spammer i dont get through.
I have to solve this but it does not make any sense for me at the moment:

Het middelste nummer graag [27]: *
16 25 38 27 62 79 92

This is something i have to solve before i can Registratie.

best regards Jocke
 
F

F.d. 29385

Guest
Hi Jocke

Het middelste nummer graag [27]: * means Siffran i mitten som [27]: * or in english The middle number please [27]: *

Looks like they gave the answer for you already

Regards
Paul
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Utlänska husbilsforum?

The problem is that this answer is not accepted. I just had to try it myself.

Do not get confused by my location, I am a Norwegian citizen that now lives down under.
 
F

F.d. 29385

Guest
Hi Knut
The registration form consists of two parts

Part 1 = Registratie (registrering)
Gebruikersnaam:
Gebruikersnaam moet tussen 3 en 20 tekens lang zijn. Gebruik hierbij alleen letters, cijfers, spaties of -+_[].
Användarnamn:
Användarnamn måste vara mellan 3 och 20 tecken. Använd detta endast bokstäver, siffror, mellanslag, eller - + _ [].

E-mailadres
E-post

Bevestig e-mailadres
Bekräfta e-postadress

Wachtwoord:
Het wachtwoord moet tussen de 6 en 100 tekens lang zijn en moet zowel hoofdletters, kleine letters, als cijfers bevatten
Lösenord:
Lösenordet måste vara mellan 6 och 100 tecken och måste innehålla både stora och små bokstäver och siffror

Wachtwoord bevestigen
Bekräfta lösenord

Taal
språk

Tijdszone
tidszon

Antispam: *
Bent u een spammer of een BOT? (Als u dit niet bent, antwoord dan met Nee)
Antispam: *
Är du en spammare eller en BOT? (Om du inte är det, sedan svara nej)

Het middelste nummer graag [27]: *
16 25 38 27 62 79 92
Siffran i mitten som [27]: *
16 25 38 27 62 79 92


then comes the 2nd part which also must be entered:
Bevestiging van registratie
Bekräftelse av registrerings

Om automatische registraties tegen te gaan, vereist de beheerder dat je de bevestigingscode invult. De code wordt hieronder in een afbeelding weergegeven. Als je visuele problemen hebt, of om een andere reden de code niet kunt lezen en/of zien, contacteer dan de beheerder.
För att förhindra automatiska registreringar kräver administratören att du anger bekräftelsekoden . Koden nedan visas i en bild. Om du har nedsatt syn eller av någon annan anledning inte kan läsa koden och / eller se, kontakta administratören.

ett fönster där en validerings kod genereras

Bevestigingscode:
Geef de code van de afbeelding exact op zoals weergegeven. De code is niet hoofdlettergevoelig.
Bekräftelsekod:
Skriv in koden från bilden exakt som de visas. Koden är inte skiftlägeskänsligt .

Klicka bekräfta att skicka begäran

Du måste ange en giltig e-postadress för att aktivera ditt konto. Ledningen kommer att granska din registrering och om den godkänns kommer du att få en e-post på adressen.

Hope this will be of help
and with thanks to GoogleTranslate

Paul
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Utlänska husbilsforum?

I found the problem, we have fallen in the trap. It is possible to select English user interface, but with that the number does not work!!
 
Toppen