• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säkringsbox på Kabe

Hackef

HBK Medlem
Inlägg
152
Kommun
Linköping
HBK-Nr
10056
Medlemskap
2024
Är det någon som vet var säkringsboxen, den som Kabe kallar SVB30, sitter på en Kabe Travel Master 740T, årsmodell 2015?
Enligt databladen ska den sitta under en säng där batteri, laddare och några mer grejer finns. Men inte i min bil. Behöver troligen byta säkring till köksdelen då köksfläkt, köksbelysning och gnisttändaren slutat fungera.
 

Hackef

HBK Medlem
Inlägg
152
Kommun
Linköping
HBK-Nr
10056
Medlemskap
2024
Sv: Säkringsbox på Kabe

Kom på igår kväll att det finns en strömställare som jag av misstag ställt om. Jag har själv stängt av köksdelens el via den här knappen. Återställning och allt funkar igen. Varför knappen finns vet jag inte men finns nog goda skäl till det också.
Men var säkringsboxen är gömd måste i alla fall utredas. Borde vara uppenbart men jag har ingen aning. Är inte någon tekniknovis direkt så det är lite irriterande. :(
 

casso.o.carina

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Gävle
HBK-Nr
4076
Medlemskap
2024
Sv: Säkringsbox på Kabe

hejsan
du kan sluta o leta.
finns inte mycket till säkringar till bodelen så.
jag återkommer i tråden när jag kollat vad "styrburken" heter.
den mäter hur mycket du belastar utgången och blockerar den vid för stort uttag.
då är det bara o slå av förbrukarna o sedan "norsk reset"=slå av o på huvudströmmen.då släpper den fram spänningen igen om
prylarna är felfria så funkar det igen tills du nästa gång sätter på för mycket apparater eller får kortis i något.:mcride::spinny:

BUS system kallas det.
läs instruktionsboken sidan 4-39
varje station som har 6st utgångar är avsäkrade med 20A säkring.
 
Senast ändrad:
Toppen