• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp!! Frankia 840

Öckerö-bo

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
839
Medlemskap
2025
Har bytt bodelsbatterier i husbilen och får inte vattenpumpen att fungera. När jag går in i displayen för att sätta på den får jag upp ett larm på displayen. Ingen indikering för pumpen kommer fram!? Vad göra?? Har någon där ute en idé??? Mvh Lasse
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp!! Frankia 840

När man byter bodelsbatterier så är det viss programmering somskall göras för att displayen skall visa rätt. Jag bytte på min men behövde inte göra något med pumpen. Hur ser larmet ut??
 

Öckerö-bo

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
839
Medlemskap
2025
Sv: Hjälp!! Frankia 840

Tack för ditt svar. Larmet är triangeln där det också står larm,det kommer upp när jag programmerar displayen för att sätta pumpen på on. Har satt direkt på pumpen som då funkar!!???? Lasse
 

Juhani & Leila

HBK Medlem
Inlägg
303
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp!! Frankia 840

Vad har du för panel? Du måste troligen gå till programmeringsläge och ta fram pumpsymbolen. Bifogat manual för Schaudt Panel DT 220
 

Bilagor

  • SCHAUDT DT 220 B instruction manual.pdf
    579,6 KB · Visningar: 115

Öckerö-bo

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
839
Medlemskap
2025
Sv: Hjälp!! Frankia 840

Tack för ditt svar. Det är när jag skall ha fram pumpsymbolen som triangeln med larm dyker upp. Får helt enkelt inte det att funka. Får väl höra med Forsbergs om dom kan hjälpa mig,men det känns ju som ett nederlag. Lasse
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp!! Frankia 840

Är det inte så att du har två olika problem. Larmsymbolen kan ju var för något annan. Dum fråga kanske men vatten finns i tanken
 

LOFBO

FD HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Skärhamn
HBK-Nr
4132
Medlemskap
2023
Sv: Hjälp!! Frankia 840

Jag har oxå en 840, 2012 På min måste jag trycka på tanksymbolen innan symbolen för kranen dyker upp Larmsymbolen brukar dyka upp när jag har kopplat bort landströmmen och försvinner efter ett tag
 

Öckerö-bo

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
839
Medlemskap
2025
Sv: Hjälp!! Frankia 840

Tack alla!! Fick svar av Forsberg. Det som stod i manualen stämde inte. Det var bara att trycka på tanksymbolen och sedan ok, så snurrade pumpen igång. Så nu är vi rena och fräscha igen. Ha det bäst på er och rulla lugnt. Mvh Lasse
 
Toppen