• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi är i Slovenien

B

Byggare Bob

Guest
Men tänk så besviken man kan bli när man checkar in på en campingplats med hög svansföring och häftiga priser.
Detta är Ljubljana..
 

Bilagor

  • IMG_1783.JPG
    IMG_1783.JPG
    2,6 MB · Visningar: 20
  • IMG_1790.JPG
    IMG_1790.JPG
    2 MB · Visningar: 18
  • IMG_1791.JPG
    IMG_1791.JPG
    2,5 MB · Visningar: 14
  • IMG_1789.JPG
    IMG_1789.JPG
    2 MB · Visningar: 17
  • IMG_1792.JPG
    IMG_1792.JPG
    888,5 KB · Visningar: 11

Leif Torså

FD HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023
Sv: Vi är i Slovenien

Vi har besökt Ljubljana flera gånger med husbil men aldrig använt denna camping. Vi har använt de helt OK ställplatser som finns. Ljubljana är för övrigt en trevlig liten storstad.

Leif Torså
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Vi är i Slovenien

Ett tips som ni nog inte kan blunda för. Maribor, Stenmarks gamla alpin anläggning. Där finns en ställplats/camping av mindre format och som ägs och drivs av en familj. Denna plats var bland det bästa vi varit på nere på dessa breddgrader. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på platsen men ska försöka leta fram det.
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Vi är i Slovenien

Vi har tidigare besökt en fantastisk camping medgett jätte termo bad. Detta ligger i Ptuj.

Tror vi drar upp mot Maribor o provar den anläggningen
 

Solrosen44

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västerås
HBK-Nr
16619
Medlemskap
2026
Sv: Vi är i Slovenien

Usch, det där ser inte trevlig ut alls! Vi har tänkt att stanna till där nu i sommar då det är cykelavstånd in till stan.
Förhoppningsvis har de fått ordning på städningen och saneringen tills dess.

Ta en diskussion med dem om rabatterat pris!

hälsningar
Ika
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Vi är i Slovenien

Enligt ACSI skulle avgiften vara 19€. När jag skulle betsla för en natt ville man ha 32€. 19 enl ACSI, 7€ för bil över 7 meter resterande registreringsavgift LyckDes pruta ner till 25€.
Isade bilderna och det blev bara till en axelryckning.
 

Solrosen44

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västerås
HBK-Nr
16619
Medlemskap
2026
Sv: Vi är i Slovenien

Fy,vilket tråkigt bemötande! Du kanske kan skicka det vidare till Slovenska turistmyndigheten? De jobbar nämligen väldigt nära de olika campingorganisationerna ("halvstatligt" :) ) och det här ger ju väldigt dålig publicitet/reklam för Slovenien.

//Ika
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Vi är i Slovenien

Hej Byggare Bob!

Måste säga att jag är mycket förvånad, samtidigt som jag förstår din ilska över såväl standard som bemötande. Vi har varit på plats i Ljubljana Resort vid flera olika tillfällen, senast i somras då vi gjorde en fantastiskt trevlig cykelutflykt som arrangerats av campingen. Vid alla våra besök har vi alltid mött både en bra standard och ett trevligt bemötande. Samtidigt, det vet jag efter ett snart 40-tal besök i landet, kan slovener vara nog så dryga i sina attityder och bemötande gentemot främlingar. Nu finns det naturligtvis undantag, som våra kära slovenska vänner som vi lärde känna på en campingplats i Kroatien för snart 40 år sedan och sedan dess har haft en nära kontakt med. Och som naturligtvis är anledningen till våra flitiga besök i staden/landet.

Kommer återigen att besöka Ljubljana Resort i sommar. Ska bli intressant att se om det blir dina negativa eller mina positiva intryck (i alla fall än så länge) som kommer att besannas under besöket.

Staffan
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Vi är i Slovenien

Har nu förflyttat oss till Ptuj med kombinerad camping och ett fantastiskt terme bad. Kan bara rekommenderas.

Just nu 22 grader varmt o sol från en klarblå himmel.
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Vi är i Slovenien

Apropå Maribor.

Känner ni för fricamping så går det bra att stå på en stor P-plats några hundra meter till höger om den camping, Camping Kekec, som Tommy & Elisabeth tipsar om. Till stan tar man sig sedan enkelt med direktbuss. Vi stod där i tre dygn när vi gästade staden för några år sedan. Det finns också en ställplats i närheten av stadens centrum, men vi tyckte att den var allt för trång för att vi skulle trivas. Vad gäller Camping Kekec delar jag helt Tommy & Elisabeths omdöme - även om vi bara var på plats för att ta en titt på den.

I stan får ni sedan inte missa världens äldsta vinranka som finns på framsidan av ett jättefint vinotek beläget utmed floden. Vinrankan ger ett fåtal flaskor vin varje år - som delas ut till speciella personer som gästar staden - president Kennedy, påven och liknande. Själv kom jag tyvärr inte i fråga - även om jag försökte visa mig mig från min bästa sida vid besöket. I vinoteket går det bra att testa viner av alla de slag under trevligt samtal med dess personal. Jodå, det finns faktiskt trevliga slovener!!

Staffan
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Vi är i Slovenien

Apropå Maribor.

Känner ni för fricamping så går det bra att stå på en stor P-plats några hundra meter till höger om den camping, Camping Kekec, som Tommy & Elisabeth tipsar om. Till stan tar man sig sedan enkelt med direktbuss. Vi stod där i tre dygn när vi gästade staden för några år sedan. Det finns också en ställplats i närheten av stadens centrum, men vi tyckte att den var allt för trång för att vi skulle trivas. Vad gäller Camping Kekec delar jag helt Tommy & Elisabeths omdöme - även om vi bara var på plats för att ta en titt på den.

I stan får ni sedan inte missa världens äldsta vinranka som finns på framsidan av ett jättefint vinotek beläget utmed floden. Vinrankan ger ett fåtal flaskor vin varje år - som delas ut till speciella personer som gästar staden - president Kennedy, påven och liknande. Själv kom jag tyvärr inte i fråga - även om jag försökte visa mig mig från min bästa sida vid besöket. I vinoteket går det bra att testa viner av alla de slag under trevligt samtal med dess personal. Jodå, det finns faktiskt trevliga slovener!!

Staffan
Tack för trevliga tips! Uppskattas verkligen!
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Sv: Vi är i Slovenien

Byggare Bob, kontakta Freedomtravel bloggarna, de vill gärna höra sådant. De är aktiva för att hjälpa både Slovenien och Kroatien med turism. Tror de har de rätta kontakterna för att påverka där det ser illa ut. Trevlig fortsatt resa.
 
Toppen