• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ullared ställplats

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
952
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Har varit i Ullared idag men vi körde med personbil, inte en husbil på ställplatsen!! När vi körde hem såg jag att det stod en stor skylt vid inkörsel, är ställplatsen stängd eller? Mvh Birgittha
 
F

F.d. 27056

Guest
Sv: Ullared ställplats

Någon som vet varför?
Hur länge?
Tänkte åka dit under påskhelgen.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Ullared ställplats

Efter kontakt med receptionen i Gekåsbyn så har servicehusen renoverats.
Besiktning ska enligt uppgift ske i veckan och därefter öppnas återigen ställplatsen snarast möjligt.
Mer besked kunde receptionen i Gekåsbyn ge i början av nästa vecka
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Ullared ställplats

Betr. Ställplatsen i Ullared vid Sönneräng så är den stängd t.v. p.g.a. att dom väntar på bygglov. Ett hus med toaletter är redan bortplockat annars ser det exakt ut som tidigare på platsen. Alltså inget är gjort och jag har pratat med ansvariga för bygget och dom kan inte säga någon tid alls när eller om den öppnar igen. Så nu har vi väl rätat ut frågetecknet om detta ämne. :D
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Ullared ställplats

Efter kontakt med receptionen i Gekåsbyn så har servicehusen renoverats.
Besiktning ska enligt uppgift ske i veckan och därefter öppnas återigen ställplatsen snarast möjligt.
Mer besked kunde receptionen i Gekåsbyn ge i början av nästa vecka

FEL FEL
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Ullared ställplats

Okej Saxnäs.
Det var iaf vad den kvinnliga receptionisten sa när jag ringde på förmiddagen.
Jag har inte kört förbi så jag litar på det hon säger.
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Ullared ställplats

Och vad är rätt?
HaDe Hasse

Ja det är väl det jag skrev. Kan inte få fram mer fakta i ämnet . Jag har som sagt varit i kontakt med ansvariga för ställplatsobjektet och dom har gett dessa uppgifter jag hänvisar till. I och med detta så kommer jag inte att kommentera detta mer.:)
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Ullared ställplats

Detta svar kom i mailen

Hej Clas

Tack för ert mail. Vi vet tyvärr inte detta i nuläget men gissar på ett tag framöver. Den är för tillfället stängd då vi hade en brand där. Vi ska bygga nytt servicehus och en förhoppning är att det ska vara klart innan säsongen drar igång på allvar.


Med vänliga hälsningar / Best Regards

Onlinebokningen
Gekåsbyn Ullared AB


Gekåsbyn Ullared AB
Ulla Smidjes väg 20
S-311 85 Ullared

E-post gekasbyn@gekas.se

Tel. Direkt +46 (0)346-37501
Tel. Växel +46 (0)346-37500

www.gekas.se
 
F

F.d. 27056

Guest
Sv: Ullared ställplats

Jag fick också svaret att det varit brand på ställplatsen, och stängt på obestämd tid.
Även campingen har begränsat med platser pga servicehusbygge.
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Ullared ställplats

Det förefaller som om de ansvariga för ställplatsen i Ullared "talar med kluven tunga" genom att lämna så olika besked. Kan det röra sig om alternativa fakta, vilket verkar vara på modet nu.

Tror man blandar ihop ställplats o camping.
Det är ju campingen som får nytt servicehus och det har tydligen brand drabbas innan det blev färdigt. Om nu även ställplatsen är stäng vet jag inget om ;-)
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Ullared ställplats

Tror man blandar ihop ställplats o camping.
Det är ju campingen som får nytt servicehus och det har tydligen brand drabbas innan det blev färdigt. Om nu även ställplatsen är stäng vet jag inget om ;-)

Så kan det ju vara. Sedan kan man vidare fundera på om vem det är som blandar ihop dem och varför. Jag tror ju inte att det är våra medlemmar som har hört sig för, som gör detta.
 
Toppen