• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dålig bildkvalite'

F

F.d. 50334

Guest
Jag har Telenor frihet och routern är en Huawie , trådlös stor som ett tvål. När jag tittar på exempelvis TV4 play är bildkvalitén inget vidare och reklamavbrotten hänger upp sig . Reklamen bryr jag mig inte om utan vill bara berätta om symptomen , jag har även en extern antenn men den verkar inte göra någon nytta alls .
Vad kan jag göra ?
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Dålig bildkvalite'

Vilken modell av Huawei, hur stark signal har du (3G/4G)?
Har du testat Bredbandskollen?
 

Birgitta o Göran S

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
10629
Medlemskap
2026
Sv: Dålig bildkvalite'

Vi har stark signal och har låst routern på 3G ( omnödigt med 4G med Max 1 mbits/s. Har kollat med bredbandskllen och har ca 1 mbits/s och att se TV4 play går bra men reklamen hänger sig för att buffra och det är i bland irriterande. Varför reklamen måste ha högre upplösning än programmen förstår jag inte.
Är i Spanien just nu
 
F

F.d. 50334

Guest
Sv: Dålig bildkvalite'

Jag har bara wi-fi på den enheten , routern heter Huawei E 5786 , modell E 5786s-32a och kör bara 3G .
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: Dålig bildkvalite'

Hej!

Vi har ett extrakort i iPaddan och kör alltså utan router. Tycker att TV4 play generellt ger betydligt sämre bildkvalité än SVT play, Youtube och andra leverantörer. Fungerar också bra att internetdela med vår laptop.

Med vänlig hälsning!
Thomas Eriksson
 
4

4 JO

Guest
Sv: Dålig bildkvalite'

I utlandet så erbjuder Telenor frihet bara hastigheter i upp till 1Mbit.
Inom Sverige är det dock normalt med 10-40 Mbit.
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: Dålig bildkvalite'

I utlandet så erbjuder Telenor frihet bara hastigheter i upp till 1Mbit.
Inom Sverige är det dock normalt med 10-40 Mbit.

Hej! Jovisst är det så men 1 mbit/s räcker i allmänhet dock tycks det inte vara så med TV4 play.

Det finns ett par långa trådar om Telenor Frihet som du kan studera - de är till 99 % positiva. Vi, som är mycket utomlands, är väldigt tacksamma för detta abonnemang, det överträffar de flesta WiFi-nät på campingar och ställplatser.

Med vänlig hälsning! Thomas Eriksson.
 
4

4 JO

Guest
Sv: Dålig bildkvalite'

Hej! Jovisst är det så men 1 mbit/s räcker i allmänhet dock tycks det inte vara så med TV4 play.

Visst räcker 1Mbit till de flesta streamingtjänsterna men vad abonnemanget lovar är upp till 1Mbit vilket kan innebära lägre hastighet och därmed få problem med streaming.
Annars är det ju en utmärkt tjänst.
Telia ska enligt rykten vara på gång med en liknande tjänst.
 
Toppen