• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Montera ny TV

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Aktuellt att byta original-tv:n (17" Camos) mot en ny 19" som Hymercenter säljer, men väntar bara på besked om den får plats i överskåpet. Tv:n sitter som sagt i ett överskåp - kloss mot duschväggen - som man öppnar och sänker ner och jag tror mig veta att någon då valde att göra om tv-skåpet till en minibar och istället monterade den nya större tv:n på väggen mot duschen. Frågan är då hur vederbörande fäste tv:n i väggen, att borra i väggen verkar inte så bra. Tacksam för tips!

Någon som har limmat en extra skiva på väggen och fäst tv:n i denna istället?
 
Senast ändrad:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Montera ny TV

Jag har limmat en 20 mm'ters körrsbärsträskiva (samma trä som hb'n). I denna skiva har jag sedan skruvat TV-fästet. Sitter som berget.

Bennie
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Montera ny TV

Jag använde ett mycket tunt lager av PU-lim men först slipade jag bort lacken på väggen där limmet skulle appliceras. Jag penslade på limmet, fuktade träskivan & sedan fixerade jag skivan över limmet me 2 små skruvar som precis greppade i väggen. När jag sedan skruvade fast väggfästet i träskivan så tog jag bort dessa 2 skruvar & lade en hinna vaselin över skarven mellan vägg & skiva för att inte ev. utträngande lim skulle fastna.

Bennie
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Montera ny TV

Hittade en bild på hur det ser ut idag med en Camos 17". Någon som har haft samma Tv men bytt till en ny något större? Med tanke på att ramen på nuvarande är ganska bred borde en 19" passa in istället men var hittar jag en sådan, någon som har ett tips?
 

Bilagor

  • IMG_6251_1.jpg
    IMG_6251_1.jpg
    149,8 KB · Visningar: 55

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Montera ny TV

Nuvarande Camos TV mäter 422*371*38,5 så det borde gå om man trixar lite. Fick förresten just ett tips på Hymersidan på Facebook från en medlem som fått in en 19" Andersson i sitt överskåp genom att justera fästet...
 
Toppen