• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny TV vilken?

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Skall köpa 22tums TV ,verkar vara LTC eller Gocamp att välja på vilken är bäst eller något annat märke?
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Ny TV vilken?

Elgiganten har en Grundig 22 tum. Den skall klara spänningar mellan 11-16V (enligt Info från Grundig)
Har den inte själv så jag kan inte säga något om bild eller ljud
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ny TV vilken?

Jag hade en dyr och bjäfsig Grundig som bara krånglade. Till slut gick fästet sönder och det var fullständigt omöjligt att hitta ett nytt sådant.

Jag letade rätt på den billigaste Andersson-tv:n på Siba och hängde upp den på ett standardfäste. Nu har jag inga problem! :D

Jappe
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Ny TV vilken?

Andersson på netonnet finns i olika modeller, med eller utan dvd från 19 tum till 24 med 12 v
 
F

F.d. 27056

Guest
Sv: Ny TV vilken?

Håller med föregående, Andersson på netonnet är prisvärda.
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Ny TV vilken?

Har, och har haft 3 st Andersson, 22, 24 och 24 tums. Alla har haft problem med strömmatningen. På de senaste har jag använt DC/DC omvandlare för att begränsa spänningen. Netonnet säger dock att det inte skall behövas. Den senaste har just lagt av. Ingen bild. Tror jag har garanti kvar (3år), men är fn i Spanien. Försökte se på foton via HDMI, men insåg att lilla paddan var bättre. Min plan är att reparera på garanti och sälja den och försöka hitta en bättre. Samsung har en 24 tum för 230v. Vet inte om den går att bygga om till 12v enkelt, inverter vill jag inte ha. Goda erfarenheter från Samsungs större tv och de är fortfarande ett eget märke. Väldigt många märken ägs ju idag av ett turkiskt förtag som förmodligen säljer en massa olika märken med identisk teknik. Funderat på Telefunken, men upptäckte att manualen är identisk med Anderssons, alltså är det väl samma tv med annat varumärke. Återstår LTC. Få omdömen men inga dåliga. Grundig 22" annat alternativ, men vill gärna ytnyttja utrymmet för 24".
ERIKPER
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Sv: Ny TV vilken?

Tack för era synpunkter,har haft LTC som fungerat bra men lång söktid för nya kanaler, skall man ha HD fullHd eller har alla ny det?
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Ny TV vilken?

Har också haft problem med en Andersson TV, troligtvis strömförsörjningen som gav störningar i både ljud och bild. Gav upp efter 1 år och köpte ett annat fabrikat, nu funkar allt bra.

Har läst att Andersson är ett märke där man aldrig vet vilket chassie det sitter i apparaten. De köper upp chassie från tillverkare när de gör ett bra inköpspris. Så det finns säkert Andersson TV med bra chassie som också fungerar fint men jag känner det som en chansning att köpa en sådan TV
 
F

F.d. 52928

Guest
Sv: Ny TV vilken?

Vi köpte en Avtex LED TV för ett år sedan, den klart bästa vi haft. Kanonbild och mycket bra ljud. Vår tv är en 32" men det finns även 22" och 24" alla går på 12v-24v.
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
804
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: Ny TV vilken?

Har också haft problem med en Andersson TV, troligtvis strömförsörjningen som gav störningar i både ljud och bild. Gav upp efter 1 år och köpte ett annat fabrikat, nu funkar allt bra.

Har läst att Andersson är ett märke där man aldrig vet vilket chassie det sitter i apparaten. De köper upp chassie från tillverkare när de gör ett bra inköpspris. Så det finns säkert Andersson TV med bra chassie som också fungerar fint men jag känner det som en chansning att köpa en sådan TV

Har haft problem med 2 apparater där strömförsörjningen gett upp. Har nu köpt en LTC får se om den håller längre, den skall ju tåla högre spänning.

Tror att apparaterna ger upp pga för lång tid på 14,4V dvs när man laddar husbilsbatterierna. Om jag inte köpt LTC skulle jag nog driva en standard Tv via inverter för att undvika överspänning.
 
F

F.d. 27056

Guest
Sv: Ny TV vilken?

Har använt Andersson i flera år utan problem både hemma och i husbilen. Måndags ex finns överallt.
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Ny TV vilken?

Har också haft problem med en Andersson TV, troligtvis strömförsörjningen som gav störningar i både ljud och bild. Gav upp efter 1 år och köpte ett annat fabrikat, nu funkar allt bra.

Har läst att Andersson är ett märke där man aldrig vet vilket chassie det sitter i apparaten. De köper upp chassie från tillverkare när de gör ett bra inköpspris. Så det finns säkert Andersson TV med bra chassie som också fungerar fint men jag känner det som en chansning att köpa en sådan TV

Vilket fabrikat köpte du somfungerar bra ?
ERIKPER
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Ny TV vilken?

Vi har LTC TV kopplad till Oyster parabol och Canal digital. Fungerar suveränt bra. Välj en TV som klarar et hyfsat stort spänningsspann - 10 - 30 volt ca. Det är viktigt att TV'n klarar spänningsvariationer. I övrigt spelar det nog inte så stor roll vilken TV du väljer. Vi valde parabol för att slippa göra tidsödande kanalsökningar varje gång vi vill titta på TV. Lycka till.
 
Toppen