• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Maxxfan Deluxe

P1an

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22033
Medlemskap
2022
Hej jag har beställt maxxfan delux som jag tänker montera på taket (såklart).

Jag har två olika ställen vart jag kan placera den, den ena är i duschen men då får jag den inte i rätt riktning utan åt sidan vilket kan bli problem när jag kör och har den öppen. Det andra stället är toaletten men om jag ska ha den i rätt riktning där så måste jag ta bort toa ventilationen, och det kan jag tänka mej att göra men finns det några nackdelar med att ta bort den förutom odören efter toa besök. Mögel risk? jag har ju en annan likadan ventilation 2 meter bort. Toa dörren står ju alltid öppen, förutom när man använder toaletten.

Jag vill helst ha den i duschen. tänker mest på att kunna torka blöta kläder effektivare.

Någon som har Maxxfan förresten? är den bra?

Den närmaste lilla luckan är toa takluckan och den bortre likadana ja....duschen.

IMG_0384.JPG

/Petri
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
839
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Sv: Maxxfan Deluxe

Jag har varit på gång en längre tid att skaffa en fläkt, typ fanstatic vent.
Den du köpt har jag inte stött på tidigare.
Vilken modell har du beställt? Från vilket företag?
Finns den även för direktmontering i ett 400*400 mm hål (16*16 tum)?
 

P1an

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22033
Medlemskap
2022
Sv: Maxxfan Deluxe

Hej jag har beställt från
Maxxfan Deluxe Ventilation System in White - 7000KI40 Buy SECURELY
Och den ska vara för 40 x 40 om jag förstått det rätt :twitcy:

Det finns på ebay och amazon från usa men dom heter 7000K och är 35 x 35 medans 7000KI40 är 40 x 40.

7000 är vit och 7500 är svart.

Denna kommer från England om det nu kommer något alls :wideeyed:.

/ Petri
 

P1an

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22033
Medlemskap
2022
Sv: Maxxfan Deluxe

Så nu är den på plats och fungerar bra, skönt att kunna ha lucka öppen även vid regn. nu kan man vara lite mer lugn för att det inte blir för varmt för Hugo (hunden) dom korta stunderna han får vara själv.

Jag har installerat den i duschen, tror att det kan vara bra när man vill torka kläder också.

Fick flytta på ena solcellen och det gick bra att få loss, den satt lite halvtaskigt så det kanske var tur att jag skulle flytta på den. får hoppas att den sitter bättre med det nya limmet.

Denna finns i svenska butiker nu förresten. :twitcy:
 

Bilagor

  • IMG_0504.JPG
    IMG_0504.JPG
    1,1 MB · Visningar: 107
  • IMG_0503.JPG
    IMG_0503.JPG
    1,8 MB · Visningar: 103
Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Maxxfan Deluxe

Hej, den här är ju minst lika intressant som en del andra varianter, kanske mest intressant t.o.m.
Den finns ju anpassad både för mindre 14" storlek och 400 m.m. storlek visserligen, men man kan ju som vanligt undra vad som händer med priset när den fraktas över Atlanten troligen tillsammans med en hel drös likadana fläktar som delar på fraktpriset i en container.

MAXX FAN.JPG

Maxx FAN 2.JPG

Tyvärr så tar ju frakten död på lite av glädjen att handla upp sig på den övre måste erkännas, men ändå varför alltid denna enorma prisskillnad när butiken som säljer varan närmar sig Sveriges gränser.
Och ja, även den övre är det fjärrkontroll till, utan fjärrkontroll är man under 1200:- over there

Läge att kolla olika handlare... En del tycker jag är snål.... Men jag vidhåller att kalla mig ekonomisk :p:.

M.v.h. JANKRO.
 

P1an

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22033
Medlemskap
2022
Sv: Maxxfan Deluxe

Dom billigare som jag hittade over there var 35x35 så då passade ju den inte i det befintliga hålet. Men det är ju klart billigt vill väl alla ha.
Fjärrkontroll behövs ju egentligen inte men är ju bekvämt med didital display

/Petri
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Maxxfan Deluxe

Hejsan P1an, ja det skiljer ju lite, och även om det går rätt bra att sätta dit en 14" i ett 400m.m. hål med lite anpassning, så är det ju bekvämt med en som passar direkt utan strul.
Min reflektion var mest på den allmänna och vanliga prisökningen. I princip samma produkt och såld till firmor för inköpspris från tillverkaren ändrar prisläge till uppåt det tredubbla och ibland ännu mer när den blir tillgänglig på ett enkelt sätt här omkring. Det är väl inte så betungande att betala 90:- för något som kostar 30:- någon annan stans. Men skillnaden fortsätter ju uppåt i prisklasserna.
Naturligtvis så borde det ske en prisökning p.g.av frakt m.m. men slutsumman här slutar nästan alltid på en nivå som inte är i närheten av originalpriset.
För en pryl som kostar 1600:- kanske en rimlig nivå om man ser det från konsumentens sida kunde vara 2200:- här hemma, kan man tycka.
Från butiker skylls det ofta på lagerhållning för snabba leveranser m.m. men ibland är det nog för många mellanhänder innan konsument som trissar upp priset så man känner sig lite uppskörtad :p: när man betalar.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen