• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Saknar Koden till min Kenwood DNX5260BT

lagneteg

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
20722
Medlemskap
2024
Hej, Ja då hände det som inte fick hända, kopplade bort bodelsbatterierna trodde att Navigator och stereo låg på bilens batteri. Har ingen kod och bilden är borta. Vad gör jag nu? Kanske bara att köpa nytt.
Anders
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.918
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Saknar Koden till min Kenwood DNX5260BT

Ursäkta en dum fråga men vad är det för kod du behöver? Har själv en DNX5250BT och kan inte minnas att jag behövt någon kod till den. Men minnet är ju svagt ibland! Skall dock kolla om jag har någon kod till min.

Hälsar Kjell

PS. Annars får du väl försöka med 0000 som brukar vara den vanliga koden. DS
 
Senast ändrad:

Akida

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
18315
Medlemskap
2024
Sv: Saknar Koden till min Kenwood DNX5260BT

Hej, Ja då hände det som inte fick hända, kopplade bort bodelsbatterierna trodde att Navigator och stereo låg på bilens batteri. Har ingen kod och bilden är borta. Vad gör jag nu? Kanske bara att köpa nytt.
Anders

Om ingen (om det är en beg. HB.)har lagt in en kod så brukar det vara 0000, som standard.:wideeyed:
Mvh Staffan
 

lagneteg

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
20722
Medlemskap
2024
Sv: Saknar Koden till min Kenwood DNX5260BT

Ursäkta en dum fråga men vad är det för kod du behöver? Har själv en DNX5250BT och kan inte minnas att jag behövt någon kod till den. Men minnet är ju svagt ibland! Skall dock kolla om jag har någon kod till min.

Hälsar Kjell

PS. Annars får du väl försöka med 0000 som brukar vara den vanliga koden. DS
Den lilla röda varningstriangeln i vänstra hörnet blinkar om att det är låst, måste slå koden men saknar också bild (tagentbord)
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.918
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Saknar Koden till min Kenwood DNX5260BT

Den lilla röda varningstriangeln i vänstra hörnet blinkar om att det är låst, måste slå koden men saknar också bild (tagentbord)

Kan du ta en bild på skärmen så man ser hur det ser ut?

Annars får du väl prova att återställa enheten till fabriksinställningarna.

Hälsar Kjell
 

lagneteg

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
20722
Medlemskap
2024
Sv: Saknar Koden till min Kenwood DNX5260BT

Kan du ta en bild på skärmen så man ser hur det ser ut?

Annars får du väl prova att återställa enheten till fabriksinställningarna.

Hälsar Kjell

Har provat att återställa men skärmen är fortfarande svart, så det måste ha hänt något annat
Mvh
Anders
 

lagneteg

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
20722
Medlemskap
2024

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.918
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Saknar Koden till min Kenwood DNX5260BT

Hej, tack för tips om glömd code, men måste först få igång skärmen som är helt svart, endast en blinkande röd triangel som indikerar att code måste användas.

Mvh
Anders

Vet ju inte hur mycket du gillar/kan skruva själv. Sökte på YouTube "svart skärm kenwood" och det finns ett antal klipp som försöker lösa problemet med svart skärm.

Om du har garanti kvar så är väl det enklaste att lämna in den på service. Det kan ju vara ett bra alternativ oavsett garanti eller inte. Det kostar ju några tusen om man sabbar den på egen hand.

Hälsar Kjell
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Saknar Koden till min Kenwood DNX5260BT

Som jeg leste et sted, en taster koden på fjernkontrolleren mot en svart skjerm - er koden rett slukker triangelen og skjermen starter opp. I den ene lenken står det to forskjellige måter å taste samme kode så det må testes litt.
 

Gabbe

HBK Medlem
Inlägg
646
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2025
Sv: Saknar Koden till min Kenwood DNX5260BT

Hej, tack för tips om glömd code, men måste först få igång skärmen som är helt svart, endast en blinkande röd triangel som indikerar att code måste användas.

Mvh
Anders

Hej igen..... men är inte den röda triangeln själva "resetknappen"...... det ser så ut på filmen..
//Gabbe
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.918
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Saknar Koden till min Kenwood DNX5260BT

Kanske en väldigt dum fråga men har du tryckt på "on"-knappen?

Bifogar bild så att vi pratar om samma sak - knappen "D".

IMG_1047.PNG

Hälsar Kjell
 

lagneteg

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
20722
Medlemskap
2024
Sv: Saknar Koden till min Kenwood DNX5260BT

Kanske en väldigt dum fråga men har du tryckt på "on"-knappen?

Bifogar bild så att vi pratar om samma sak - knappen "D".

Visa bilaga 121733

Hälsar Kjell

Hej, ja den har jag tryckt på ett antal gånger och hållt in den som jag brukar för att starta anläggningen, men fortfarande svart skärm. Ja bilden är rätt modell.
mvh
anders
 

lagneteg

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
20722
Medlemskap
2024
Sv: Saknar Koden till min Kenwood DNX5260BT

Som jeg leste et sted, en taster koden på fjernkontrolleren mot en svart skjerm - er koden rett slukker triangelen og skjermen starter opp. I den ene lenken står det to forskjellige måter å taste samme kode så det må testes litt.

Hej, Ja detta måste jag testa, tack för tipset.
mvh
Anders
 
F

F.d. 53500

Guest
Sv: Saknar Koden till min Kenwood DNX5260BT

Vi har bytat ut vår Kenwood på garanti. Bilden "frös" så vi fick starta om den cirka en gång per timme. När den plockades ur instrumentpanelen såg jag många kopplingar. Det är väl inte så enkelt att någon av kablarna har lossnat?

Ingvar
 

Gabbe

HBK Medlem
Inlägg
646
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2025
Sv: Saknar Koden till min Kenwood DNX5260BT

Hej, har provat med backväxel i och ur inget hjälper, jag tackar för alla tips men ger nu upp, lämnar in bilen för felsökning ev. ny anläggning i vårdagarna.
mvh
Anders

En sista koll innan den lämnas på service..... handbromsen... testa och lägg i eller lägg ur ett par ggr och sedan prova att resetta..
//Gabbe
 
Toppen