• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Eftermontera Alde värmematta bildelen?

A

Anyone

Guest
Har någon erfarenhet av att eftermontera Alde's vämematta för bildelen på en Fiat? Jag har en delintegrerad Kabe som har Aldes vattenburna värme överallt inkl. golvet i bodelen men inte i golvet i bildelen och fick tipset att det går att köpa till detta då Alde säljer dessa mattor för att monteras i efterhand.

Detta är produkten:
VÄRMEMATTA TILL FÖRARHYTT

Sedan krävs ett av dessa två monteringstillbehör:
Anslutningssats till 7021971 | Värmemattor - Elektronik | Campi
Snabbkopplingssats till Alde värmematta | Alde Tillbehör - Vatt

Jag är medveten om att jag måste tömma värmesystemet på glykolen och sedan återfylla och lufta systemet, men är det någon som har gjort en installation av värmemattan eller kanske har någon installationsmanual till denna? Jag har sökt på internet men inte kunnat hitta det.

Tacksam för all info om detta!
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Eftermontera Alde värmematta bildelen?

Den mattan som du länkar till passar inte bra till Kabes bilar, inte 750T i vart fall. Vi har valt en matta med slangarna på sidan för att slippa dra nya slangar bara att koppla på med de tillbehör som finns. Koppla in mattan på värmeelementen under pasagerarstolen och då finns det matta med slangar på den sidan (kolla Aldes hemsida).
 
A

Anyone

Guest
Sv: Eftermontera Alde värmematta bildelen?

Den mattan som du länkar till passar inte bra till Kabes bilar, inte 750T i vart fall. Vi har valt en matta med slangarna på sidan för att slippa dra nya slangar bara att koppla på med de tillbehör som finns. Koppla in mattan på värmeelementen under pasagerarstolen och då finns det matta med slangar på den sidan (kolla Aldes hemsida).

Tack så mycket för denna info! Ja, jag noterade att Alde har både en modell med slangarna bakåt och en annan med slangarna på sidan, men då vet jag vilken modell jag ska kolla efter! Det verkar dessutom som om Aldes produkter är billigare i Sverige än i ex. Tyskland, så tydligen ingen mening att importera deras prylar. Jag får leta lite hos de svenska butikerna.
 
Toppen