• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sol/värmeskydd

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Har starka funderingar på att köpa detta sol/värmeskydd. Vi har ett utvändigt vinterskydd som täcker ruta fram och sidorutorna som funkar mycket bra söderut i värmen. Men det finns en stor nackdel, man kan inte se ut och man känner sig innestängd.
Någon som har detta skydd och frågan är, fungerar det som utlovat. Priset är väl inget att orda om (för min del) i fall det fungerar som utlovat.
Hem | RVMASTERS.SE
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: Sol/värmeskydd

Jag har nyss kommit hem efter varit 2 månader på resande fot med detta solskydd och kan konstatera att det är till belåtenhet. Fungerat bra, fyller sin funktion som utlovat. Man ser ut och inte in på dagen! Tog ner temperaturen ordentligt i fram i bilen.
Bengt
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Sol/värmeskydd

jag köpte värmeskydd ca2 löpmeter hos en som tillverkar båt kapell ca 500kr, monterade 2st presennings fäste I överkant , och ett snöre I varje fäste,öppnar dörrana och binder fast I kurvhantagen och sätter torkarna over I nederkant fungerar utmärkt,,mvh håkan
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53086

Guest
Sv: Sol/värmeskydd

Köpte också ett komplett set på årsmötesträffen och märkte genast en väsentlig skillnad i det soliga vädret plus att jag kunde se ut!
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sol/värmeskydd

Vi köpte tyg och mallade av vårt vintertäcke, sedan hjälptes vi åt att sy det själva. Så här blev det

Thomas

Fungerar nog också bra. Är lite nyfiken på vad är det för "tyg" och var har ni köpt det. Eftersom det vi köpte inte är gratis kan kanske detta vara ett alternativ till de öppningsbara fönstren på sidorna, eller tänker jag fel??
 

Pumba

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
17761
Medlemskap
2024
Sv: Sol/värmeskydd

Hej

Det står att tyget är 150cm långt men inte hur brett det är, det har väl ni koll på?

Med vänlig hälsning, Pumba
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Sol/värmeskydd

Priset är enligt hemsidan 116 kr/meter. Alltså är bredden 150 cm och längden är valbar.
 

Pumba

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
17761
Medlemskap
2024
Sv: Sol/värmeskydd

Hej igen

Missade den infon, tack för detta.

Med vänlig hälsning, Pumba
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sol/värmeskydd

Har nu testat våra solskydd som vi köpte innan resan till Italien. Är mycket nöjda med dessa och att kunna se ut och inte känna sig instängd är toppen. På kvällen när det är mörkt ute och belysningen tänd i HB,n behöver man dra för plissé gardinerna, annars toppen.
 
Toppen