• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag vill se fler tömningsplatser...

F

F.d. 14324

Guest
Hej, jag vill gärna se att det fyller på med fler platser på den interaktiva kartan med tömningsplatser! :)

Ni som har missat den i högerkanten kan hitta den här: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=zjPF-4vWzBaQ.k7N1ai3IOVxI

En liten rapport:
Sverige och Danmark, här har det trillat in bra med platser men det finns garanterat fler och jag vill ha in dem alla på kartan.
Även ett par tömningsplatser vid campingplatser finns nu med, jag har resonerat som så att om det går att nyttja tömningen gratis eller mot avgift så får den vara med på kartan, krävs det incheckning på campingen kommer platsen inte med på kartan.

Ett fåtal tömningsplatser i Norge har det blivit men på Åland och i Finland samt resten av Europa är det tomt, således finns det gott om plats att föra in fler tömningsplatser på kartan. :)

Vem som helst kan skicka mig information om fler platser, medlemmar som intresserade och även annat löst folk som ramlat in i den här tråden via google! :D:D
Pm,mejl eller det här formuläret fungerar om ni vill bidra: https://docs.google.com/forms/d/15IiDQ3Kg8hRjk17C_cBi7qBL6sjt2lg_f0-OwhSNK9s/viewform

En sak till innan jag slutar tjata, jag ställer givetvis upp och fixar koordinater och annat om det behövs men desto bättre uppgifter jag får desto mindre jobb blir det för mig.

mvh jocke

 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Två platser till har det blivit, tack Kenth och Arne. :)

En grej som alla kan göra om ni har tråkigt eller nåt, kolla på kartan och inspektera de platser där ni brukar tömma och se om platsen finns med överhuvudtaget kartan eller om uppgifterna stämmer.

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Det verkar vara något knas med den sidan just nu Sonic, eller så är det nåt knas hos mig... :D
Platserna ligger inte riktigt där de ska ligga på kartan.

Image 1.jpg

Det kanske är något tillfälligt. mvh jocke
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Kan inte göra något åt det ... Kontakta web ansvarig på sidan.
Går ialla fall att öppna tömmningsplatserna...heller hur sjöberg.
Kanske användbar för dig.;)
Webmaster@sanistations.com
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Jag ska dra iväg ett mejl så ser vi om det är nåt tekniskt fel som gått sönder och sabbat sidan och om det är något de tänker fixa. :)
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Tänk vad bra det vore om alla svenska kommuner hade det så här bra presenterat på sina hemsidor: Tømmestasjoner for bobiler - MALVIK KOMMUNE

De norska platserna som finns på kartan just nu har jag hittat på kommuners hemsidor, det finns säkert fler sidor än vad jag hittat och har någon tips så hör gärna av er. :)

Streetview

mvh jocke

Tillägg, Tack Henrik, Åland har varit underrepresenterade på kartan tills nu. :)
 
Senast redigerad av en moderator:

willow

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Norge
HBK-Nr
14407
Medlemskap
2024

Bilagor

  • Kvithammer rasteplass.png
    Kvithammer rasteplass.png
    83,9 KB · Visningar: 1.586
  • 2.png
    2.png
    68,1 KB · Visningar: 1.587
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Tackar Sonic, den listan behöver en del pillrande. :)

Tack Willow för den platsen, kolla gärna på kartan om jag placerat markören på rätt plats. Googles karta har sina brister och just där var det inte helt lätt att förstå sig på området, jag tror att jag har räknat ut var rastplatsen ligger men helt säker är jag inte.

Lofoten har fått en del tillskott efter att jag hittat den här artikeln: Her er tømmestasjonene | Lofotposten

Lite synd att man inte kan få ut koordinater ur den här kartan: Norgekarta - Norges officiella resguide - visitnorway.com
Den slår google med hästlängder i Norge!

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

willow

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Norge
HBK-Nr
14407
Medlemskap
2024
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Tackar Sonic, den listan behöver en del pillrande. :)

Tack Willow för den platsen, kolla gärna på kartan om jag placerat markören på rätt plats. Googles karta har sina brister och just där var det inte helt lätt att förstå sig på området, jag tror att jag har räknat ut var rastplatsen ligger men helt säker är jag inte.

Lofoten har fått en del tillskott efter att jag hittat den här artikeln: Her er tømmestasjonene | Lofotposten

mvh jocke

Flytt markøren ca. 2 km nordover i krysset mellom E6 og Fv38.
Rasteplassen ligger ca. 100m vestover på Fv38, der den er avmerket med et hvitt felt. Se riktig plassering i kartet nedenfor. Dette kartet er også ikke oppdatert i "flyfotovisning".
"Gatebildevisning" viser den gamle rasteplassen før ny E6 ble bygd.
FINN kart - en ledende norsk karttjeneste
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Nu tror jag det blev mycket bättre. kolla gärna igen willow för sist hade jag missuppfattat det hela rejält. ;)
 

willow

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Norge
HBK-Nr
14407
Medlemskap
2024
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Nu tror jag det blev mycket bättre. kolla gärna igen willow för sist hade jag missuppfattat det hela rejält. ;)

Midt i blinken! :)

Her er 8 tømmeplasser til i Trøndelag for gråvann/toa/ferskvann:

63° 19′ 54.0″N, 10° 21′ 25.0″Ø, Sandmoen i Trondheim kommune.
63° 18′ 23.6″N, 9° 50′ 21.8″Ø, Orkanger i Orkdal kommune.
63° 35′ 5.0″N, 9° 57′ 25.0″Ø, Rissa sentrum i Rissa kommune.
62° 39′ 26.8″N, 9° 52′ 57.9″Ø, Fagerhaug i Oppdal kommune.
63° 13′ 5.9″N, 11° 02′ 31.4″Ø, Selbu sentrum i Selbu kommune.
63° 43′ 4.6″N, 11° 13′ 37.4″Ø, Gråmyra i Levanger kommune.
63° 40′ 2.9″N, 10° 36′ 51.8″Ø, Leksvik sentrum i Leksvik kommune. (Også bobilparkering).
62° 54′ 49.9″N, 11° 53′ 19.3″Ø Stugudal i Tydal kommune.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Tack willow. :)
Jag har hittat några fler platser i Norge som är med nu, jag måste säga att Norges kommuner är bra på att informera via sina hemsidor om tømmestasjoner!

Jag kollar av din lista och sätter fast nålar på kartan. :)

mvh jocke
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Jag vill se fler tömningsplatser...

Har ni tagit hänsyn till att flera tömningsplatser i Norge inte fungerar. Jag tänker på Mackar där det funnits tömning, men som stängts.
 
Toppen