• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spoiler framför takluckor

H

hianders

Guest
Hej!
Jag har en känsla av att främre takluckan väsnas en hel del av fartvinden, har för mig att någon i klubben gjort något arrangemang med en vinklad plåt framför. Skulle vara intressant att höra om resultatet.

Hasse
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Spoiler framför takluckor

Våran sitter det spoiler på från fabrik, och inte är det nå särskilt tyst för det. Nu är det väl inga kvalitetsluckor precis iofs..
 
H

hianders

Guest
Sv: Spoiler framför takluckor

Du har ju haft spoilern från början, eller ?, och då är det svårt att avgöra vilken verkan den har.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Spoiler framför takluckor

Vi gjorde det på flera av våra husbilar:)

En vanlig färgad plåt som bockades i ca 45 graders vinkel. Ta till lite extra på längden på plåten så att den väl täcker tackluckans bredd. Höjden får man väl ta till så att den även är tillräcklig för att minimera luftbruset. Sen sikaflex!

Jag gjorde även en lodrätt spoiler till en racklig brusande dörr på en Adria 610 som vi hade nån gång i tidernas begynelse:wink:

Det blev en hel del meck för att få till de tidiga bilarna så att de blev bruksiga!

Fast iom att bilarna var enkelt byggda så kunde hemmamekanikern göra storverk med enkla medel.........Skoj var det:D

Anders som börjar tillfriska från "muttersjukan".
 
H

hianders

Guest
Sv: Spoiler framför takluckor

Tack Anders!

Jag får väl åka till ventilationsfolket de enmeters al-plåt.

Hasse
 
H

hianders

Guest
Sv: Spoiler framför takluckor

Hej!

Jag har kollat på den men jag osäker om den får plats på den plana ytan framför luckan. Skall mäta få se.

Hasse
 
Toppen