• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med främmande katt.

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
En lätt förvildad katt försöker flytta in hos oss ocg det göra våra katter lite oroliga. Den bor i källaren och i hallen och gör inte så mycket väsen av sig. Dock är våra katter lite oroliga så vi försöker bli av med den.

Vi funderar på att sätta upp lappar i affären och andra ställen. Någonting i den här stilen:

Saknad?

Katten.jpg

Text och telefonnummer


Katten var skygg i början men nu har den lugnat ner sig rejält när den får vara inomhus! Det är ingen vildkatt! Den har haft ett hem någon gång någonstans.

Finns det någon här som har erfarenhet av något liknande?

Jappe
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Problem med främmande katt.

Vi blev "adopterade" av en katt för ett antal år sedan. Efter att vi kollat i annonser och själv efterforskat ägaren till katten utan framgång behöll vi den. Den var full av ohyra och sårig men vi såg att den inte var en vildkatt. Efter att vi varit hos veterinären och fått den omskött och att ingen hörde av sig, behöll vi den.

Tyvärr hade hon epilepsi med vad det medförde, men hon levde i 19 år och en mer tillgiven katt är svårt att tänka sig. Hennes längsta resa med husbilen var till Nordkap där hon stolt vandrade omkring mitt i natten i fullt solsken.

En lärdom; det var inte vi som valde katt, det var katten som valde oss som sin familj/tjänstefolk. :)
 
Toppen