• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fäste för platta

F

F.d. 52943

Guest
Har en Sony tablet som skall testas som GPS med Sygic. Återstår att fästa den i bilen på något vettigt sätt - lite för stor för att sätta i fönstret - skymmer.

Lösningen blev en Proclip från Brodit (195 kr) som kläms fast i instrumentpanelen. Brodit har dock inte någon passande hållare till Sonyn. Kjell har en universalhållare som passar (199 kr) - återstår att fästa hållaren i bilfästet. Kjells fäste för skruvmontage (49,90) med snäppfäste för hållaren blev lösningen. Borrade små hål i Proclipen och skruvade på skruvmontagefästet med lite dubbelhäftande tejp emellan för maximalt fäste.

Lät bli att ta bort skyddsfolien över fästtejpen på Proclipen, så att den kan kasas åt vänster resp höger om man behöver komma åt värme/fläkt reglagen, som hamnar bakom plattan.
 

Bilagor

  • Brodit Proclip 1.JPG
    Brodit Proclip 1.JPG
    20,5 KB · Visningar: 1.348
  • Brodit Proclip 2.JPG
    Brodit Proclip 2.JPG
    18,6 KB · Visningar: 1.344
  • P1020360.JPG
    P1020360.JPG
    2,5 MB · Visningar: 18
  • P1020361.JPG
    P1020361.JPG
    2,5 MB · Visningar: 14
  • P1020359.JPG
    P1020359.JPG
    2,4 MB · Visningar: 23
C

cheetah1

Guest
Sv: Fäste för platta

Brodit är bra grejer. Har deras fästen både i Subban och i husbilen till GPS:en.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fäste för platta

Jag har testat några och denna är nog den bästa hittills: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/454025

56011d1338287210-acimg1893.jpg


Passar de flesta plattor och är ställbar på flera sätt.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Fäste för platta

Jag har testat några och denna är nog den bästa hittills: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/454025

Passar de flesta plattor och är ställbar på flera sätt.

Jag tycker att det är en snygg produkt mycket bättre än alla billiga plastvarianter från kjelle Co med flera, har testat sånt till mobilen och är irriterad på att det blir för mycket vibrationer.

Tar fasta på frågan jag ställde till en firma som jobbar proffessionelt med montering.
Fungerar sugproppar??? NO NO bara fast montering i deras fall.

Jag vill ha en fast infästning till vä om ratten och och helt fritt vid mittkonsolen för radio etc.
Har oxså satt in extra 12 volt uttag på den sidan. Plattan som är en 7"kommer också bli mer skyddad för solen och reflexer samt kan inte fara iväg som ...locket till diskhon ;)

Brodit hållare med en fastskruvad hållare verkar vara närmast till.

Bosse
 
Toppen