• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tänkvärt var Du/Ni köper/byter husbil.

Maje&Sune

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
10493
Medlemskap
2024
Hej! Vi hade en husbil 06:a som vi bytte in hos Autohallen i Alingsås mot en 08:a i Sept. 2010.Bilen var i "toppskick och hade enndast gått 249 mil.Vi startade vår första resa mot Tyskland,redan i Småland(em-fika)började problemen!Vi får inte igång färskvattnet förrän vi tänder ytterbel.?? Övernattar i Hbg,på morgonen är bodelsbatteriet tomt och kallt i bilen.I tyskland har vi el kopplad så då funkar allt!Efter en vecka övernattar vi åter igen i Hbg.samma problem igen! Vid hemkomst tar jag återigen kontakt med första ägaren,Nu berättar han att dom också hade haft problem med elen!Pga.att vi hade blivit lurade lämnade vi tillbaka måndagsex.Vi ville häva köpet men vår inbytesbil var redan på filialen i Lomma?? Eftersom vi ej fick pengarna eller bilen tillbaka kände vi att vårt kapital måste räddas så skrev vi kontrakt på en ny bil(modellen fanns ännu inte i Sverige,men skulle komma tidigt våren 2011 och lovad lev.mitten av april.)Vid förfrågan i början av april fick vi besked att bilen kommer 20/4 skärtorsdag,C:a en mån.försenad vid lev.Vi hoppar av den affären och köper en beg.bil i bra skick.Vid avhämtning var 4 småfel ej Åtgärdade och spaken till farthållaren monterad på fel plats,trots annan överensk. Efter 3 mån.blir jag uppringd av VD:n för Autohallen,han har en "Supersnygg och dyrare bil som han erbjuder oss till ett bra pris(som plåster på såren som han sa)Vi åker till Kungsängen och kollar den bilen.TYVÄRR byter vi igen!! NU BÖRJAR DE STORA BEKYMREN!! När jag kört ut ur hallen så påpekar jag en liten oljefläck på golvet vilket servicekillen skyller på att han tvättat bilen?På väg hem till Skaraborg segar kopplingen ett par ggr.(Pedalen stannar i nerläge)Jag ringer Kungsängen vid hemkomst.NO problem,kör bilen till Hol för rep.Kör dit den30/6, Försäljaren ringer (medan jag lyssnar)K-Å:s bilservice i A-ås och beställer rep.av koppling samt undersök.av oljeläckage lovar att bilen ska vara klar 8/7 Tyvärr står bilen enligt uppgift kvar på verkstan,dom väntar på en slavcylinder till kopplingen som är beställd från Italien???men oljeläckan är fixad (bytt packning mellan Växell.o motor)bilen klar 13/7 13 dagar på reparation trodde vi!!Vi har nu tappat förtroendet för Autohallen och ser oss om efter ett annat märke.Hittar en bra bil i Lidköping.Jag berättar för försäljaren att bilen är reparerad och vi gör ett byte. Efter ca 3 veckor ringer min senaste förs.och är ganska irriterad!Husbilen han bytte in är nu såld till en kund från Iggesund,När han åker hem så totalrasar växellådan efter c:a 40 mil?Det visar sig att växellådan är nästan tom på olja(c:a 1/2 liter kvar)Vi kontaktar K-Å:s bilservice i A-ås DE står helt oförstående!Dom hade provkört bilen men inte hittat något fel på kopplingen? Läckagethade dom aldrig hört talas om så bilen har aldrig varit innanför verkstadsdörrarna????NU ÄR JAG RIKTIGT FÖRBANNAD!Jag ringer VD;n på Autohallen som LOVAR att ta tag i saken!Vad händer??INGET! Jag undersöker med konsumentrådgivningen som säger att jag inget har med bilen att göra och min senaste försäljare får stå för hela kalaset(om han inte kan göra upp med Autohallen)vad tror NI??En upplysning till Er som går i husbilstankar. Autohallen har enligt oss INGET PERSONLIGT ANSVAR. Numera nöjd husbilsägare. Detta är faktist SANT. Maje&Sune.
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Sv: Tänkvärt var Du/Ni köper/byter husbil.

Kan bara hålla med, har samma dåliga erfarenheter av Autohallen // Senaste trasslet var en vattenläcka som skulle åtgärdas på garantin, bilen var inne tre veckor på verkstaden och dan efter den kom hem, tvättades bilen och vattnet kom in på samma ställe igen. Lösningen blev coola Bengt i Örkelljunga som fick fixa det hela i samband med byte. //Peter
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Tänkvärt var Du/Ni köper/byter husbil.

Vad är det för bilar det gäller dom säljer väl flera märken?:confused:
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Tänkvärt var Du/Ni köper/byter husbil.

Det är konstigt va man kan olika åsikter om handlare.
Vi har haft våran bil i ett ock halft år varit lite småfel
har alldrig haft några problem att få hjälp av Auto Hallen
dom har alltid ställt upp när man har ringt ock påtalat felen.
Har till ock med fått lagat fel hos en annan husbilsreparatör
bara att skicka räkningen till Autohallen.
Så åsikterna är olika tur är väl det.
Markko.:msn_cat::cat:
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Tänkvärt var Du/Ni köper/byter husbil.

Ja vad kan det bero på säg namnen på kontakterna så vi andra vet, om vi skulle råka på dom vid ett olyckligt tillfälle.
 

Maje&Sune

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
10493
Medlemskap
2024
Sv: Tänkvärt var Du/Ni köper/byter husbil.

Hej!Jag vill inte utpeka någon bilsort eller modell,de har nog varit bra bara vi hade fått ett vänligt mottagande och att åtgärder hade blivit avhjälpta i tid,då kanske vi också hade varit nöjda!
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Tänkvärt var Du/Ni köper/byter husbil.

Håller med Marko, har haft med dom att göra sedan 2008 och har aldrig upplevt något sådant.
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Tänkvärt var Du/Ni köper/byter husbil.

Gokväll

Vi har oxå varit kunder hos Autohallen sedan 2007 och är HELNÖJDA både med firma och bilar. Nr 2 blev det efter Elmia i höstas.

ha de..............:spinny:
 

Kalle&Gunni

FD HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Lerum
HBK-Nr
2152
Medlemskap
2022
Sv: Tänkvärt var Du/Ni köper/byter husbil.

Vi är också kunder hos Autohallen och kan inte klaga på vare sig service eller bemötande.
Kalle och Gunni
 
F

F.d. 23656

Guest
Sv: Tänkvärt var Du/Ni köper/byter husbil.

Nja, var i kontakt med autohallen i Alingsås angående en lagerbil. Maken till dryg och ointresserad säljare får man leta efter. Blev affär på likadan bil till mycket bättre pris och villkor hos annan handlare.
 
Toppen