• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svensk gasolflaska i Spanien

Stina/Rolle

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
2165
Medlemskap
2024
Sv: Svensk gasolflaska i Spanien

Hej!
I Estepona kan du få din svenska gasoltub påfylld.Ring detta nummer och bestäm träff , med en man som talar engelska +34 616 969 496.
Hälsningar Stina
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Sv: Svensk gasolflaska i Spanien

Hej..
Jag har för ngn dag sedan fyllt 2 flaskor i Valencia, tysk adapter tror jag behövs där, oklart i Alicante. Jag har adapter för alla mack-anslutningar. Fanns på Blocket för ngt år sedan.
Killen på macken kom ut med en liten box med flera olika anslutningar.
Lycka till
Libom
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Svensk gasolflaska i Spanien

Hej..
Jag har för ngn dag sedan fyllt 2 flaskor i Valencia, tysk adapter tror jag behövs där, oklart i Alicante. Jag har adapter för alla mack-anslutningar. Fanns på Blocket för ngt år sedan.
Killen på macken kom ut med en liten box med flera olika anslutningar.
Lycka till
Libom

Jag undrar var i Valencia man kan fylla svenska flaskor. :quest:
Har du också kordinater så vore det bra.
Tack på förhand!
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Sv: Svensk gasolflaska i Spanien

Ursäkta jag dröjt att svara.. Det är en Taxo-mack, på Calle de Gremis i Valencia
N 30 27.498/ W 0 24.565 han har inte vår väntergängade anslutning, men har du en tysk adapter kan det fungera. Jag klarade mig med den lite större i mässing för ballongfararna. I Estepona, om ni ska så långt, finns en man som säljer till alla flaskor, men till ockerpris 400kr/11 kg. tel +34616969496. Det bästa är att Hyr/köpa en Spansk flaska och köpa deras anslutning i ngn järnaffär..4 - 500 fylld på Repsol-mack.. En flaska kostar 100 svkr på marknaden i Fungirola. När jag var där fanns det 3 st. Men om det finns det mer att läsa här på forumet. Jag kunde även fylla sv flaska med min adapter i Malaga, N 36 41 431 W4 28 981. Han hade ingen adapter till sv. flaska men hänvisade till en butik/verkstad längre fram i gatan. Kanske de kan hjälpa dig.
Jag vet hur det känns att jaga gasol i Spanien..
Lycka till
Libom
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Sv: Svensk gasolflaska i Spanien

Jo, den är rolig, men inte så fullt kul om man just nu letar gasol i Valencia..
Har tänkt mkt på den lösningen, men olika länder har dessvärre olika anslutningar..
Men jag tror/hoppas att om några år är det detta som gäller i hela EU.
Mvh
Libom
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Svensk gasolflaska i Spanien

Skal du ha full dekning for fylling av LPG på tank så er det 4 adaptere som gjelder, de som SirMcLain listet pluss en bajonett for Holland, Norge, UK og andre Spanske enn Repsol (om du finner disse macker). Mangler selv Repsol adapteren :mad: men det får vente til vi evt. skal til Spania igjen.

Den som gjelder Tyskland fungerer i Irland og Australia også.
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Sv: Svensk gasolflaska i Spanien

Kan bara beklaga, men väl i gatan ser man Taxo-macken. Ett mkt tidigt tips här på forumet uppgav Repsol-mack och de koordinaterna.. För mig fungerade det utmärkt men jag har lyckligtvis "ballong-adaptern" Jag hade hoppats att han hade lösning för tysk adapter som ju är vanlig hos svenska husbilsåkare och att du möjligen hade en sådan..
Beklagar att det blev fel..
Mvh
Libom
 
Toppen