• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Appar till iPhone/iPad

R

Resenären

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

Kör alla med iPhone/iPad? Ingen som har Android Smartphone?

Jag köpte min ZTE Blade på Elgiganten för 1400:-
Telefon, GPS, Kamera, radio, wifi, position, google street, mm mm

ZTE Blade: Tokbillig Androidmobil - M3

Hur mycket gratis appar som helst på App market!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Kör alla med iPhone/iPad? Ingen som har Android Smartphone?

Jag köpte min ZTE Blade på Elgiganten för 1400:-
Telefon, GPS, Kamera, radio, wifi, position, google street, mm mm

ZTE Blade: Tokbillig Androidmobil - M3

Hur mycket gratis appar som helst på App market!

Jo, jag skaffade häromdagen ZTE Skate, Blades efterträdare för att hålla mig ajour. Jag har sedan tidigare en HTC med Android och naturligtvis iPhone.

Jag är intresserad främst av Googles Navigation som iPhone inte ännu har svar på men i övrigt har Android inte så mycket att komma med vad gäller appar.

Enkelheten och känslan med iPhone är svåra att överträffa!

PS! Du måste prova Hakims Ställplatser Europa med bl. a. HBK:s ställplatslista. Endast 10 spänn!
 
Senast ändrad:
R

Resenären

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

Har du provat appen Viber? Ringa gratis till alla med appen installerat. Funkar till hela världen där det finns mobilnät. Utnyttjar mobolnätet, fast gratis. Du är inte beroende av internet som med Skype!

kollade snabbt på Hakims ställplatser. Blev inte imponerat av exatheten.
Inga av mina kända ställplatser stämde alls. T.ex. så tror jag han menar paseon i Almeria, fast man hamnade upp på en smal gata i byn.
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Har du provat appen Viber? Ringa gratis till alla med appen installerat. Funkar till hela världen där det finns mobilnät. Utnyttjar mobolnätet, fast gratis. Du är inte beroende av internet som med Skype!

kollade snabbt på Hakims ställplatser. Blev inte imponerat av exatheten.
Inga av mina kända ställplatser stämde alls. T.ex. så tror jag han menar paseon i Almeria, fast man hamnade upp på en smal gata i byn.

Jo, Viber är den absoluta favoriten som nu också funkar i Android sent omsider. Du måste dock vara uppkopplad för att samtalet skall vara gratis, om du inte är det, väljer Viber vanlig telefoni. Så se upp utomlands att du har tillgång till WiFi.

Beträffande Ställplatser Europa är många hämtade från Bordatlas m.fl. så ingen skugga över Hakim.
 
R

Resenären

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

Så länge du befinner dig i Sverige så går det ju via ditt surfabonnemang, så du har rätt, att utomlands så gäller det att använda wifi, då ditt "fria" surfabonnemang inte gäller utomlands.
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

Har inte med navigering att göra men vi drog ner iLevel. Ett vattenpass.
Inte helt fel att ha i husbilen om man vill stå någorlunda rakt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

ACSI Eurocamping

Denna app visar sig vara en riktig pärla, länkar till e-post, hemsidor och telefonnummer.
Den enda missen är att koordinaterna inte är kopplade till Google Maps för att på så sätt direkt kunna navigera.

Länk till beskrivning
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Man slutar inte att förvånas över teknikens framsteg!

Det senaste är att du kan ta betalt med hjälp av din smarta telefon direkt från någon annans kontokort.
Telefonen funkar alltså som butikens kontokortsläsare med all säkerhet inbyggd.

Jag testade med att ta betalt av frugan, 25 kr och det fungerade smärtfritt.
Hon var lite betänksam när hon skulle underteckna betalningen direkt på skärmen.

Med iZettle blir din iPhone, iPad eller iPod touch en kortterminal.

iZettle på iPhone eller iPod touch är smidig för att ta kortbetalningar på språng,
medan iZettle på iPad låter dig bygga ditt eget produktbibliotek där du väljer mellan olika produkter och får den totala summan beräknad åt dig.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

Man slutar inte att förvånas över teknikens framsteg!

Det senaste är att du kan ta betalt med hjälp av din smarta telefon direkt från någon annans kontokort.
Telefonen funkar alltså som butikens kontokortsläsare med all säkerhet inbyggd.

Det er jo helt Dansk :) : Du kan ta MasterCard och Visa och kostnaden per transaktion är 1,50 kr + 2,75 procent av transaktionsbeloppet.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Mer info om iZettle finns här.
V-backen ;)

Visst är det finurligt!

Den kan komma till pass om man vill sälja sin husbil, sedlar i en plastkasse är ingen hit!

Men man får ju lägga på priset med några procent. Plus 1,50 förstås!

PS! Man behöver ingen kortläsare, det går bra att mata in kontokortsnumret för hand!
 
Senast ändrad:

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Appar till iPhone/iPad

För att enkelt och lätt kunna skanna av en kod till t.ex. en hemsida med mer info så är det en fördel att ha appen "Telia kodskanner".
Koderna finns ofta i tidningar eller broschyrer.
V-backen ;)

Telia kodskanner.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Efter den senaste tidens inbrottsvåg och rån i hemmen är det dags att lyfta upp ett skydd i form av en app igen (15 kr): Överfallsskydd

"Den här appen hjälper dig och dina närstående att känna sig trygga när de befinner sig i otrygga miljöer genom att det inbyggda överfallslarmet tjuter och drar till sig uppmärksamhet vid en eventuell fara.
När alarmet är aktiverat skickas även ett SMS till 3 st av dig utvalda personer med fördefinierad text och GPS karta på exakt plats där du befinner dig.
"

mzl.zbfmdwjt.320x480-75.jpg
mzl.fizjejpw.320x480-75.jpg
mzl.qwsynxqv.320x480-75.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Det är inte underligt att apptillverkarna jobbar dag och natt med alltmer snillrika appar, under förra kvartalet såldes det i snitt 410.000 iPhone och 170.000 iPad per dag.
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

En fråga till er app-proffs: Finns det någon app där jag på ett enkelt sätt, kan skicka mina koordinater där jag befinner mig, via sms till en vanlig mobil eller på nåt annat sätt till en smartphone?
Tänkte på att det många gånger kunde vara bra att kunna skicka sin exakta position till bärgaren de gånger man behöver deras hjälp.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Appar till iPhone/iPad

Med appen Positionera kan du skicka din position med sms eller e-post.
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Appar till iPhone/iPad

Super! Den lär komma till användning! TACK!
Adressen var inte riktigt rätt men platsen stämde precis och det är det viktigaste för mig.
 
Toppen