• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Panorama

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Eftersom min gamla Ricoh-kamera började visa ålderstecken skaffade jag en ny Casio som bl.a. kan ta HDR-bilder och panoramabilder.
Kameran sätter ihop ett stort antal bilder till en panoramabild helt automatiskt.
Nu slipper man det tidsödande arbetet att med stitchprogram sätta ihop bilderna i datorn.

Här är resultatet av panoramatestet idag på morgonen före regnet.
De två första bilderna tagna från Släggö över södra hamnen i Lysekil och den sista visar restaurang Havsbadet och Oscars.

Klicka för större bilder!

Senast ändrad:
Sv: Panorama

Här är tre panoramabilder tagna idag på ett ställe som ligger Jappe varmt om hjärtat?

Jag undrar om han inte seglat i dessa vatten i sin ungdom, om det var med eller utan stödsegel förtäljer inte historien.
Stödet kanske var mer påkallat när han äntrade eller debarkerade? :D

Gissa var?

Fantastiska bilder!!
Skulle vara skoj att ha en sån som komplement till D90. Lättare att ha med sig om inte annat ;).
En dum fråga från en fullständig novis: 12,5 x förstoring. Hur mycket är det i mm? Då förstår jag vad det är för zoom :o:

Fantastiska bilder!!
Skulle vara skoj att ha en sån som komplement till D90. Lättare att ha med sig om inte annat ;).
En dum fråga från en fullständig novis: 12,5 x förstoring. Hur mycket är det i mm? Då förstår jag vad det är för zoom :o:

Zoomen motsvarar 24-300 mm på småbildsformat 24x36. Vid panorering används 24 mm.

Suveräna bilder över Lysekil där jag är född och uppvuxen. En liten fråga, var har Du köpt kameran? I lördags tändkulans dag skulle man haft denna kamera när det stog 36 husbilar vid fiskhamnen och minst lika många på grusplanen vid godshamnen. En liten passus utanför ämnet: grusplanen var en gång platsen för lokstallar och bussgarage där min far huserade och jag sprang omkring och blev smutsig.

Tillbaka
Toppen