• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Instruksjonsbok Fiat Ducato

F

F.d. 53018

Guest
Hei alle! Som privatimportør fra Tyskland av en bo(hus)bil bygget på et Fiat Ducato understell, har jeg savnet en instruksjonsbok på norsk. Med bilen fulgte bøker på italiensk og tysk. På norsk har boken ikke vært å få tak i, men nå har den nye norske Fiat-importøren klart å skaffe den på dansk. Og det danske er betydelig lettere for meg å forstå enn teknisk tysk.

Kanskje flere har samme problem? I så fall: Nå finnes den altså på dansk og dekker alle årsmodeller og typer av den nyere fiatkonstruksjonen. Lykke til! Mvh!
 
F

F.d. 52929

Guest
Sv: Instruksjonsbok Fiat Ducato

Hej du. Kan man beställa den då och isåfall från vem?
 
F

F.d. 53018

Guest
Sv: Instruksjonsbok Fiat Ducato

Hei! Jeg bestilte den hos min lokale Fiat-forhandler. Det kan nok du også, selv om du har en annen forhandler der du bor. .Mvh!
 

Göran&Maritha

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Borås
HBK-Nr
4043
Medlemskap
2024
Sv: Instruksjonsbok Fiat Ducato

Det är möjligen inte så att någon har en svensk instruktionsbok till 2003 års modell?
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Instruksjonsbok Fiat Ducato

Ifall nån saknar boken om comfort-matic.
Mvh Leif
 

Bilagor

  • Comfort-Matic_SE.pdf
    190,7 KB · Visningar: 369
F

F.d. 17300

Guest
Sv: Instruksjonsbok Fiat Ducato

Hejsan jag söker elschemat till en fiat dukato -90 turbo diesel
vet ej riktigt hur jag söka det gäller bilen inte bodelen som är matkaaja
men även den kan vara intressant (har problem med att startmotorn klickar ibland har
pågått ett par år
MVH Stig -Arne
 
F

F.d. 17308

Guest
Sv: Instruksjonsbok Fiat Ducato

"Klickningarna" blir bara fler och fler! Byt startmotor.
Detta hände på min 96:a.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Instruksjonsbok Fiat Ducato

Sjekk over jordingen mellom motor og minuspolen på batteri. Det har vært endel trøbbel med vaklende kontakter. Er jordingen dårlig så drar innslaget inn, men det er ikke nok kraft tilgjengelig fil å dra rundt motoren.
 
F

F.d. 1885

Guest
Sv: Instruksjonsbok Fiat Ducato

Tjena såg att du frågade efter en instruktionsbok. Tänkte om du kanske fått tag på en som du har lust att dela med dig?
 
Toppen