Efter helgens utflykt till Österlen så behagade bilbatteriet visa nästan noll spänning. Hade kört ca 1 mil efter besök hos Biltema i Kristianstad (allt normalt), då monitorn till backkameran blev blank (utan bild), strax efteråt visade motortempen drygt 100 grader
. Jag slog på full värme, kuperade motorn och stannade vid vägkanten. Då gick tempen upp till 130
......och min puls var nog där också
.
Konstaterade väldigt låg späning i bilbatteriet, men normalt på bobatteri.
Öppnade motorhuven och väntade mig se ånga, vatten och en sprucken slang. Nix! Kylarvattnet höll normal temp
.
In och starta igen - klick - fortfarande tomt batteri. Hur lång tid tar det med Falck???
Ner med huvet under huven igen. Hmm....polerna sitter fast.....vart går minuskabeln......ner i botten. Så det blir lite allmänt ryckande i tänkbara kablar. In och kolla starat och !!!! allt fungerar som vanligt
.
Fast, skit också. Det blir inte lätt att hitta intermittenta jordfel. Jag menar vilket jordfel

Konstaterade väldigt låg späning i bilbatteriet, men normalt på bobatteri.
Öppnade motorhuven och väntade mig se ånga, vatten och en sprucken slang. Nix! Kylarvattnet höll normal temp
In och starta igen - klick - fortfarande tomt batteri. Hur lång tid tar det med Falck???
Ner med huvet under huven igen. Hmm....polerna sitter fast.....vart går minuskabeln......ner i botten. Så det blir lite allmänt ryckande i tänkbara kablar. In och kolla starat och !!!! allt fungerar som vanligt
Fast, skit också. Det blir inte lätt att hitta intermittenta jordfel. Jag menar vilket jordfel