• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dubbel-DIN i Renault Master (III) 2006?

F

F.d. 8369

Guest
Mitt första inlägg som medlem i detta innehållsrika forum...

Finns det någon som lyckats anpassa instrumentbrädan i en Renault Master för att få plats med en Dubbel-DIN stereo/navigator?

Har inte hittat nåt på nätet, funderar på att tillverka en egen adapter.

Kolla bilden:

ad440_img8_large.jpg

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025
Sv: Dubbel-DIN i Renault Master (III) 2006?

Hej.
Har du en dubbel-DIN som du flyttar från annat fordon så förstår jag frågan. Skall du köpa navigator så finns det sådana som får plats i hålet.
Radio RDS.
Trafikmeddelande. (Körde i helgen till Ängelhom så bröts radion och det löd ungerfär "observera köer om 100m" och mycket riktigt så var där kö.)
CD
DVD
MP-3
Navigator
Blåtand
Back-kamera

AVIC-X3II.JPG

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025

Jag har haft samma fundering, att montera en dubbel DIN. Vad jag förstår så måste man modifiera prylfacket och göra en egen konstruktion.

Vore intressant och höra hur du tänker lösa det.

När det gäller enkel DIN och motorskärm så är ju det ett alternativ. Jag har tänkt tanken men det har stannat där. Jag trodde inte att det gick att få en bra vinkel på skärmen då instrumentbrädan sticker ut så långt i förhållande till radiouttaget. Det är ju som en keps över panelen.

Enligt bilden så fungerar det ju uppenbarligen. Kan man ställa skärmen så den stannar innan den tar i instrumentbrädan?

Kenneth

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

När man installerar så programmerar man var stoppet skall vara. Jag har valt att skärmen stannar precis vid anliggning för annars så blir skärmen så svampig att klicka på.

Bilagor

• Pioneer.zip
    16,4 MB · Visningar: 102
F

F.d. 8369

Guest

Jag har tänkt att försöka köpa hela den mellangråa delen med knappar och vred begagnad eller direkt från Renaulthandlaren, sedan är min plan att bygga in dubbel-DIN i vänstra halvan och ha ett eller två prylfack till höger.
Eventuellt kanske en liten dockningsplats till Iphonen får plats...
Jag vill ju gärna få till lite mer "fabriksmonterat" utseende, jag gillar inte när man måste ha utstickande skärmar osv.
Tacksam för alla tips dock, även andra lösningar är ju av intresse.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Kan man inte plocka ur det övre facket och ställa dom undre på varann ex. til höger och sedan ha dubbeldin stereon till vänster ?

F

F.d. 8369

Guest

Kan man inte plocka ur det övre facket och ställa dom undre på varann ex. til höger och sedan ha dubbeldin stereon till vänster ?

Tyvärr så är det övre prylfacket ihopgjutet med resten av instrumentbrädan, därför tänker jag skaffa en ny sådan ifall mitt bygge går snett...

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Ajdå , kanske lika bra att köpa ett nytt frontstycke och greja med innan man sågar sönder original samt kan man greja med det under tiden man kan ha bilen iordning .

Men en stereo med "pop-upskärm" funkar bra också , grabben hade en sådan med "tryckskärm" .

F

F.d. 8369

Guest

Jag hittade en lös mittkonsoll hos signalen.com, endast 350:- + frakt!
Återkommer med bilder, skall bara leta upp den exakta dubbel-DIN standarden, sedan skall bygget ta fart.

F

F.d. 22978

Guest

Jag hittade en lös mittkonsoll hos signalen.com, endast 350:- + frakt!
Återkommer med bilder, skall bara leta upp den exakta dubbel-DIN standarden, sedan skall bygget ta fart.

Hej.
Hur gick bygget?
Är i startgroparna att göra detta ingrepp på sambons hästlastbil med samma hytt
Mvh Daniel

Toppen