S
suneAl
Guest
Tänk vad det blir fel när man får felaktig information!
Nu har jag varit i kontakt med Renault Nordic AB:s Vd Philippe Jombarh och fått honom reda ut frågan. Svaret fick jag av hans närmaste medarbetare.
Svaret är: Renault utrustade sina Master bilar t.o.m 2006 med ovanstående 3,0l motor därefter övergick de till 2,5l motorn.
På min fråga fick jag svaret efter mycken funderande: De slutate därför att ZD30 Motorn var behäftad med ett ALVARLIGT konstruktions fel: enligt följande Turbon kunde rusa "ower -boost" med följden att motorn fick för mager blandning av bränsle och luft varvid motorn gick upp i en EXTREM hög temperatur under en stund till följd att kolvtopparna smälte eller exploderade.
Detta medförde enorma kostnader för bilägaren.
Som lök lax har det diskuterats om FIAT, när det gäller Generalagenten i Sverige.
så kan jag säga att FIAT troligen gör samma lösning som Renault gjorde i Norden 2007.
Renault Nordic AB är generalagent för HELA Norden (Danmark, Norge, Sverige & Finland)
FIAT är egen Generalagent i Danmark, i Sverige har de sagt upp Generalagenten Italienska Bil AB till den sista Mars 2010, I Finland höll Delta-Motor Group ramla av pinnen varvid FIAT sa upp Generalagenturen men Delta-Motor Group klarade sig och fortsätter som Återförsäljare.
Häls




Nu har jag varit i kontakt med Renault Nordic AB:s Vd Philippe Jombarh och fått honom reda ut frågan. Svaret fick jag av hans närmaste medarbetare.
Svaret är: Renault utrustade sina Master bilar t.o.m 2006 med ovanstående 3,0l motor därefter övergick de till 2,5l motorn.
På min fråga fick jag svaret efter mycken funderande: De slutate därför att ZD30 Motorn var behäftad med ett ALVARLIGT konstruktions fel: enligt följande Turbon kunde rusa "ower -boost" med följden att motorn fick för mager blandning av bränsle och luft varvid motorn gick upp i en EXTREM hög temperatur under en stund till följd att kolvtopparna smälte eller exploderade.
Detta medförde enorma kostnader för bilägaren.
Som lök lax har det diskuterats om FIAT, när det gäller Generalagenten i Sverige.
så kan jag säga att FIAT troligen gör samma lösning som Renault gjorde i Norden 2007.
Renault Nordic AB är generalagent för HELA Norden (Danmark, Norge, Sverige & Finland)
FIAT är egen Generalagent i Danmark, i Sverige har de sagt upp Generalagenten Italienska Bil AB till den sista Mars 2010, I Finland höll Delta-Motor Group ramla av pinnen varvid FIAT sa upp Generalagenturen men Delta-Motor Group klarade sig och fortsätter som Återförsäljare.
Häls




