• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dammsugare

F

F.d. 11487

Guest
Vi har nu funderingar på att skaffa dammsugare till husbilen. Har tidigare använt sopborste och sedan torkat av när det blivit för smutsigt. Eftersom vi har 4 katter blir det ju en del hår och då skulle det säkert underlätta med dammsugare. Det finns säkert någon/några av er som har erfarenhet av olika märken och vad man i övrigt behöver tänka på.

Tack på förhand från Kent och Annika:confused:
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Dammsugare

Vi använder en handdammsugare Black&Decker 12V den fungerar bra (tycker vi i allafall)
Den har som en lös slang som man kan sätta fast en borste på, fungerade bra när vi hade hund (Långhårig Schäfer/Belgisk vallhund).
 
H

hianders

Guest
Sv: Dammsugare

Hej!

Vi har en VAECO Power Vac. 12 v köpt på Husvagnssvensson. Vårt krav var att den skulle ha slang och munstycken och det har den. Vi brukar inte vara så noga med att torka fötterna när kliver in och dessutom har vi fyra hundar med sexton tassar tillsammans plus allt hundhår.
Lätt att tömma. Rekommenderas!
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.594
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Dammsugare

Vi har en Electrolux handdammsugare med roterande borste som är mycket effektiv på heltäckaren i husbilen. Förvaras hängande sin laddare. (laddar dock endast på 220 volt)

OBS! Laddaren lämnar 12 volt växelström ansluter man till 12 volt likström fördärvas batteriet.

dammsugare.jpgdammsug.jpg
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.431
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Dammsugare

Jag fick en WAECO Power Vac i födelsedagspresent av mina husbilsvänner
men den verkliga presenten var att Gunnar 6, skulle använda den och den fungerar alldeles utmärkt.:yes:
Den kan man ladda med både cigaretttändaruttaget och 220v.
 

Galaxy

HBK Medlem
Inlägg
93
Kommun
Borås
HBK-Nr
184
Medlemskap
2024
Sv: Dammsugare

Hej
Jag har en likadan dammsugare som Gunnar, denna modell går att ansluta direkt till 12 volt. Den har även funnis i camping modell då med 12 volts kabel istellet för nätadapter.

Galxy
 
Senast ändrad:

Benny & Marie

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2024
Sv: Dammsugare

Hej!

Vi har en VAECO Power Vac. 12 v köpt på Husvagnssvensson. Vårt krav var att den skulle ha slang och munstycken och det har den. Vi brukar inte vara så noga med att torka fötterna när kliver in och dessutom har vi fyra hundar med sexton tassar tillsammans plus allt hundhår.
Lätt att tömma. Rekommenderas!
Hej undrar vad det är för bredd på munstyckena som följer med har inte hittat någon data för dom :)
 
Toppen