• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Zenec

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Hej,hur får jag in hbk ställplatserna i min Zenec?Kan man ta ur minneskortet och sätta in i datorn och dra över filerna?
Tacksam för lite info
Göran
 

Valkyria

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
11031
Medlemskap
2025
Hej,
Har samma funderingar, har en Z-E3726 har inte hunnit gräva i manualerna än...
Har du GöranH inte hittat någon info i manualerna alls ?

Vänligen
Magnus
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Ni laddar in HBK ställplater via och andra POI via programmet Naviextras Toolbox.

Man får ladda ner filerna i KLM format, dessa finns här på HBK.

Sedan får man pilla ut minneskortet ur sin Zenec o flytta det till datorn o starta Naviextras Toolbox.

Titta lite på följande klipp så klarnar det nog:

 

Langerstorm

HBK Intresserad
Inlägg
89
Kommun
Göteborg
Min tyska är åt det rostigare hållet, men tittade även i manualen där det finns bra instruktioner. http://www.zenec.com/wp-content/upl...2_z-e3756_device-user-manual_web_en_rev-b.pdf

Enligt manualen ingår det tre års uppdateringar från det att bilen togs i bruk. Bra att känna till.

@GöranH Det verkar som att vi har liknande bilar. Är du nöjd med ljudet från stereon? Jag tycker att det är för tunt, väldigt lite bas. Jag harit inne på "expert"-inställningar och justerat EQ mm men får ändå inte till det. Lite trist.

//L
 

Torben & Eva

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Gävle
HBK-Nr
26766
Medlemskap
2024
Hade samma problem med tunt ljud. Välj source med fjärren och bläddra så kommer du åt ljudmeny och kan ändra ton samt välja mer bas samt loudness
Mvh
Torben
 
R

Regrib

Guest
Hej, jag har gjort det på min Zenec Z-E3715, det är inte helt lätt. Du behöver för det första en KML-fil som du lägger i lämplig mapp på datorn, som du hittar sedan. Så behöver du ladda ner Naviextras Toolbox, för att överföra filerna till minneskortet. Jag har gjort en liten komihåglista:
1 Ta ut kortet från radion i bilen
2 Sätt kortet i kortläsaren, med kontaktsidan åt rätt håll
3 Starta Toolbox på datorn
4 Sätt i kortläsaren i en USB-port i datorn, om du har en fristående kortläsare
5 Om det rekommenderas att göra en programvaruuppdatering, gör den. (nästa punkt är viktig)
6 Efter att uppdateringen är gjord, sätt i kortet i radion i bilen, som i punkt 9
7 Gör en säkerhetskopia innan nerladdning av kartor och POI
8 Ladda ner kartor och POI
9 Starta radion i bilen och välj navigator, sätt i kortet i radion, och vänta en stund, på min radio syns en smal orange liggande termometer i nederkant, den skall gå hela vägen till höger kant
10 Stäng inte av på en gång, utan vänta en stund
 
Toppen