• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolkartan

F

F.d. 14324

Guest
Hej, jag har som ett litet sidoprojekt till och från byggt på en gasolkarta i ett par år.
Det har varit en del turer fram och tillbaka men nu har jag flyttat allt till en ny karttjänst som jag gillar och hela projektet har fått en nytändning. :)
Inget är klart, brister finns, osv:



Screenshot_20190416-081102.jpg

Mylpg, ja, jag vet att den finns och jag vet att den är bra.
Men den är bara bra på det den är byggd att vara bra på och det är tankning av LPG, målgruppen är bara de som har fasta tankar.
Så jag föreslår att de som vill diskutera mylpg och tankflaskor använder möjligheten och rättigheten att starta nya trådar. :)

Mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Tackar, vi får se om jag ordnar till nåt nedladdningsbart, kanske, med betoning på kanske, att jag vid ett senare tillfälle ordnar till filer, men jag ger inga garantier eller löften.
Det är lite pyssel med att ta fram filerna då det måste städas upp och snyggas till, det kan jag leva med men det brukar krävas så väldigt mycket support runt nedladdningsbara filer och det är inget jag vill ta på mig i nuläget, så mitt råd just nu är att skaffa internet istället och spara länken till kartan som genväg på startskärmen. ;) :)

mvh jocke
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
He he.....Jag förstår helt klart ditt dilemma.

Som GPS-nörd så vill man ha ALLT på kartan, så tar man beslutet när tillfället/iconen dyker upp.

Men den som väntar på nå gott............................?

Kul att höra av dej i alla fall Jocke!

Ha en skön sommar!

Kåre
 
F

F.d. 14324

Guest
Nåt år sedan sist tror jag...
Nu har kartan justerats en del och nu får den duga ett tag, i alla fall tills jag kommer på nåt nytt jag vill justera eller om jag ser nåt i feedback som kräver justering.
Pluttarna på kartan har fått lite annan färg och form men jag tror att ikonförklaringen man kan se om man trycker på "i" ska räcka till, där hittar man även formuläret för nya platser och uppdateringar, beroende på vad jag prioriterar så kanske det även kommer att sitta en instruktionsbok där med en mer komplett ikonförklaring, hur man startar navigering, etc.
"Förkortningsidén" är skrotad, nu står det i klartext vad platsen erbjuder för typ av fyllning.


Slit den med hälsan och det är helt okej att tipsa era vänner om den, kartan ligger öppet på internet att nå för vem som helst och jag tror att denna öppenhet behövs om jag ska få in användardata i någon större utsträckning.

Mvh jocke
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Nåt år sedan sist tror jag...
Nu har kartan justerats en del och nu får den duga ett tag, i alla fall tills jag kommer på nåt nytt jag vill justera eller om jag ser nåt i feedback som kräver justering.
Pluttarna på kartan har fått lite annan färg och form men jag tror att ikonförklaringen man kan se om man trycker på "i" ska räcka till, där hittar man även formuläret för nya platser och uppdateringar, beroende på vad jag prioriterar så kanske det även kommer att sitta en instruktionsbok där med en mer komplett ikonförklaring, hur man startar navigering, etc.
"Förkortningsidén" är skrotad, nu står det i klartext vad platsen erbjuder för typ av fyllning.


Slit den med hälsan och det är helt okej att tipsa era vänner om den, kartan ligger öppet på internet att nå för vem som helst och jag tror att denna öppenhet behövs om jag ska få in användardata i någon större utsträckning.

Mvh jocke
Vilken fantastisk nyhet. Tack för Dina arbetsinsatser Jocke. Jag, och säkert många andra, har redan har fått mycket nytta av kartan.
 

Rapido9065

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Härjedalen
HBK-Nr
5135
Medlemskap
2024
Hej Sjöberg, tack för din fina karta.
Har fått besked om ett nytt ställe i Sveg där man kan byta flaskor, det är hos Däckab på Parkgatan 19, koordinaterna 62.037688, 14.388052. Deras pris oktober 2020 är 419 kr för en PL10.
Även OKQ8 i Sveg byter flaskor, deras pris för PL10 var i somras 495 kr.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024

 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
@Sjöberg Tack för dina goda kartor!
@webmasters (Jag vet att det inte går att tagga så)

Eftersom HBK är en naturlig plats att besöka - Skulle det gå att under "Husbilsplatser" eller "Mer" få ackrediterade länkar till externa kartor såsom denna?

En levande länksamling som vi hjälps åt med att hålla uppdaterad och rapportera in nya respektive brutna länkar, då skulle jag och många med mig slippa hålla på med egna bokmärken i våra webläsare.
 
F

F.d. 14324

Guest
@Toek, jag måste fråga, är du helt hundra på det? I så fall lägger jag till den omgående. :)
Det som fick mig att börja fundera mer ingående var det att jag tidigare haft den platsen med på kartan men den togs bort då den rapporterats som stängd. Med streetview kunde jag konstatera att den stående gastanken fanns med på äldre streetview men med senaste streetview så är den nedmonterad.
Dock är det inte alls omöjligt att jag är felinformerad eller tagit fel beslut på grund av att jag är felinformerad, det kan ju vara så att de bara byggt om en del också som gjorde det till en tillfällig avstängning, så är du säker så kommer jag att lita på dig. :)

Juli 2018:

1603713123191.png

Juni 2019

1603713180565.png

mvh jocke
 
Toppen