• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wifi året runt...

F

Fd.73673

Guest
Hej,

Här kommer vårt första inlägg denna andra sejour i HBK.

Vi kommer bo i vår "nya" hb från ungefär juni i år till hösten 2023. Då blir vårt nya 65plus boende klart för inflyttning. Vi kommer mestadels vara ute i Europa.

Nu till frågan: hur många GibaByte gör två ihärdiga surfare av med per månad? Omöjlig fråga, jag vet. Men i alla fall!

Har en router sen tidigare och såg hbk-erbjudandet från wifi.se. Det ser intressant ut.

Idag har vi Telenor. Såg det där med deras tv-tittar paket som också verkar intressant.

Hur mycket gör ni av med i månaden.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.528
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Hej
Det är TV som drar mycket bites.
Lite beroende på hur du kopplar upp dig för att se på TV så brukar jag räkna med allt mellan 1-6 Gb/tim.
 

Hobbitar

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
33989
Medlemskap
2024
Som sagt, nästan omöjligt att besvara hur mycket ni kommer att förbruka.
Men, ett tips, kolla med Telenor angående simkortet i routern.
Funkar det utomlands?
Vi hade problem i vintras innan vi fick rätt kort skickat. Flera samtal med olika personer innan det blev rätt.
Bengt
 
F

Fd.73673

Guest
Tack för input. Tellus, wifi.se eller Telonor blir det.

När vi tidigare varit i Portugal har vi köpt surf av lokal leverantör. Det behövs ju inte längre. Samma simkort oavsett land är ju smidigast.

(det är en enkel värld vi lever i. Om det nu inte vore för Putin och Trump. Den senare oroar ju fortfarande.)
 
Toppen