• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wi-Fi.se

benolle60

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Falköping
HBK-Nr
30982
Medlemskap
2026
Beställde från Wi-Fi.se ett paket med internet till husbilen som kom på villovägar med PostNord, Tog kontakt med Wi-Fi.se
Som med mycket bra support kunde se till att paketet kom till rätta. Nu är nästa steg att montera produkten i Husbilen för trådlös surf i bilen. Ni som är intresserade så finns det från 100-500 GB som kan andvändas i EU och ess. Ej Andorra,Schweiz// Benny
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.869
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag testar just nu ett 100gb paket, lite dyrt ja, men man kan spara surfen i 12 månader, kostade 1300kr nånting, med hbk rabatten.
 

ae.in.gbg

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Härryda
HBK-Nr
15015
Medlemskap
2024
Någon som har erfarenhet av Wifi.se , hur det funGerard i Europa?
Vi köpte 500GB i juni och har använt drygt 200GB tills nu, bl.a 2 lång resor till Italien, köpte även en RUT950 router av dom, funkar jättebra, att streama film o tv även på ställen i djupa dalar, där vi knappt får in några Italienska tv kanaler, nu senast kändes routern även stabilare när vi bytte region o land, funkade mycket bra, vi har en 15 årig son som är mycket nöjd.
Jag ringde o pratade med ägaren i Stockholm, fick med en bättre extern antenn också, har inte monterat den på taket ännu, utan lagt den på myggnätet/ramen under stora takluckan, när vi stått på svåra ställen.
Kan varmt rekommenderas
Mvh
Anders
 

lgs

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
33303
Medlemskap
2024
Har beställt ett sim-kort med 500 GB som jag väntar på, priset tycker jag rimligt, jag har inte hittat nåt bättre då kravet är att det ska gå att använda all surf utomlands.
 

lgs

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
33303
Medlemskap
2024
Abbonemang med obegränsad surf finns det gott om men alla (jag har inte hittat nåt med obegränsad utomlands) har begränsing när det gäller hur mycket man får surfa utomlands,
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.073
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024

lgs

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
33303
Medlemskap
2024
Jag hade 3 med 50 GB innan, tyvärr så gick det inte att spara till nästkommande månad så ibland så räckte det inte till och vissa månader så blev det mycket över som gick upp i rök så jag tror att 500 GB som räcker 1 år kommer att passa mig bättre 3 kostade 249 kr mån vilket blir 2490 för 500 GB så ungefär samma kost per GB men med den stora skillnden att man ite tappar det man inte anvät upp under månaden
 

janir4747

FD HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
14108
Medlemskap
2023

tgliza

HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3967
Medlemskap
2024
Har du ett mobilabonnemang från Tele2 eller Comviq så dras det ingen data för Comhem Play. Gäller i hela EU!
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Surfar i husbilen via mobilabonnemang från Telia med extrakort i iPadden
Var i Tyskland i höstas och upplevde för första gången att telefonen envisades med att koppla upp sig till O2 trots usel täckning. Fick slå över på manuellt val av operatör och på så sätt få fungerande anslutning
Ni som använder router i bilen, hur gör ni när ni väljer operatör utomlands?
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.225
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Surfar i husbilen via mobilabonnemang från Telia med extrakort i iPadden
Var i Tyskland i höstas och upplevde för första gången att telefonen envisades med att koppla upp sig till O2 trots usel täckning. Fick slå över på manuellt val av operatör och på så sätt få fungerande anslutning
Ni som använder router i bilen, hur gör ni när ni väljer operatör utomlands?
Använder Telia gör inga ändringar i routern. Har åkt genom Danmark Tyskland Frankrike Belgien Luxemburg Holland. Router sköter sig utan ingrepp
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.073
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Använder Telia gör inga ändringar i routern. Har åkt genom Danmark Tyskland Frankrike Belgien Luxemburg Holland. Router sköter sig utan ingrepp
Samma här,kan lägga till Kroatien och Italien aldrig rört routern,enda stället med usel mottagning är delar av Moseldalen här hjälper inte att byta nät.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Telia har begränsning till 50GB/mån. Se länken i #13
Jag hade Hallon f.å. men där är det sänkt till 6GB/mån
 
Toppen