• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Webasto dieselvärmare installera UniBox

cybertron

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2024
Hej
Jag har en Webasto dieselvärmare från 2014/2015. Köpte en MultiController HD till denna i hopp om att kunna få digital "värme". dvs. ställa in 20grader och sen sköter sig webaston självt.
Tyvärr fungerade det inte, visar sig att jag behöver en unibox + kablage. och där kommer problemet. i den (sällsynt dåliga) manualen så kopplas unibox mellan värmare och multicontroller (så långt inga problem) men seen ska man koppla in "resterande kablar till fordonets kabelstam", någon som har gjort dteta? i min värld borde det bara vara ström som behövs? men deet är 4 eller 5 kablar som ska till kabelstammen.

Någon som gjort installation av unibox och kan dela med sig av erfarenheten?
 

LageLindstrom

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
19524
Medlemskap
2026
Hej
Jag har en Webasto dieselvärmare från 2014/2015. Köpte en MultiController HD till denna i hopp om att kunna få digital "värme". dvs. ställa in 20grader och sen sköter sig webaston självt.
Tyvärr fungerade det inte, visar sig att jag behöver en unibox + kablage. och där kommer problemet. i den (sällsynt dåliga) manualen så kopplas unibox mellan värmare och multicontroller (så långt inga problem) men seen ska man koppla in "resterande kablar till fordonets kabelstam", någon som har gjort dteta? i min värld borde det bara vara ström som behövs? men deet är 4 eller 5 kablar som ska till kabelstammen.

Någon som gjort installation av unibox och kan dela med sig av erfarenheten?
Var köpte du den ? Jag har hittat i England .
 
Toppen