• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Water circle/Caravan Club vägrar försäkra

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Jag tycker att Folksams HBK-försäkring har blivit alldeles för dyr, trots att jag inte haft några skador sedan den tecknades.
Jag tog därför kontakt med Water circle för att se om det var billigare där. Jodå, det skulle göra ett par tusenlappar om året. MEN de vill inte teckna villa/hem/reseförsäkring.
Varför? Jo, vi har byggt till ett gammalt torp som ursprungligen är byggt 1898 och de försäkrar inget som är byggt tidigare än 1900. Resten av fastigheten är byggd 2005, och torpet utgör mindre än en tredjedel av bostadsytan, och där finns varken vatten eller avlopp indraget. Alltså tämligen riskfritt för eventuella skador.
Det gäller att plocka russinen ur kakan.
Fastigheten besiktades av Folksam när jag tecknade försäkringen och allt var OK.

Jag tänkte att jag skulle tala om detta för er som bor i gamla hus så ni inte ödslar tid och telefonsamtal till "fel" försäkringsbolag. Sedan må det va hur bra som helst för de som haft ynnesten att få teckna deras försäkring.
:mad:
 
Toppen