• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Forumtips! Visste du; Om frågetrådar

Flera av våra forum är helt eller delvis "Frågeforum". Det innebär att det förutsätta att det är en fråga det gäller, exempelvis Husbilsdokorn är ett sådant.
Eller så kan man välja om man vill skapa ett inlägg eller en fråga (som kan ha ett specifikt svar).
I det sistnämnda fallet så kan man välja vilken typ av inlägg man vill göra med hjälp av tabbarna ovanför verktygsraden:

1616934911735.png

Hur många val som finns, beror på vilken forumdel man är på. Och det kan skilja hur de sedan visas när de väl är postade.
Denna gång tar jag bara upp hur Frågor kan fungera.

Några egenskaper som en frågetråd har
  • Frågan ligger alltid överst på sidan, även om det ar flera sidor med svar.
  • Trådskaparen kan sätta svar som Lösningen på problemet. Detta inlägg visas sedan direkt under frågan, med en ingress och länk till det fullständiga inlägget
  • Alla kan rösta på de avgivna svaren - om man tycker att man själv fick hjälp av svaret. Detta med hjälp av pilarna ute till höger. Emellan pilarna visas summan.
    Detta gör att även om ett inlägg inte gav trådskaparen svar, så kan andra få hjälp av inläggen när de letar efter svar på sina specifika problem.
Frågetråd.png
 
Toppen