• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Visa förbrukning i telefonen?

Anhe

HBK Medlem
Inlägg
49
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
32649
Medlemskap
2024
Har monterat in ny regulator , Epever Triron 20A direkt på batterierna + blåtandsöverföring av data till mobilen. Hur kopplar jag till elektroblocket, Schaudt 269-2 för att få visning av förbrukning via regulatorn?
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Kopplar du direkt till batteriet går inte det. För att få visning i Schaudts display måste du koppla regulatorn till elektroblocket (ett i mitt tycke sämre lösning). Du kan ju nu se i mobilen istället, räcker inte det för dej?
 

Anhe

HBK Medlem
Inlägg
49
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
32649
Medlemskap
2024
Tack för svaret, jag ser inget via mobilen, den tar info från regulatorn via blåtand och till regulatorn finns ju ingen info eftersom jag inte kan koppla förbrukare till den. Tanken var om det skulle finnas nåt uttag på ebl för att koppla in på "loaduttaget" på regulatorn som då ger info till mobilen.
 

Anhe

HBK Medlem
Inlägg
49
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
32649
Medlemskap
2024
Jag fattade det som att din regulator har BTöverföring?

Ja, via rj-45 kabel till blåtandsenheten som är uppkopplad mot telefonen.
Men regulatorn har ingen info att skicka eftersom ingenting är anslutet till loaduttaget på regulatorn, det jag ser är panelens data samt batteridata.
Hade ju varit kul att se vad som förbrukas i realtid.......
 
Toppen