• Vill du prova på "Ett måste i varje husbil"? Klicka på "Husbilsplatser" i den blå menyraden.
    Våra demo-husbilsplatser finns i Göteborgs Norra Skärgård
    Mer information om programmet, klicka här.

Vintertäcke/Thermomatta

Per J

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
28807
Hej

Jag har nyligen köpt en Pilote Galaxy 600 P -17(helintegrerad) och är på jakt efter en Thermomatta för framrutorna. Någon som vet någon bra? Bör man även ha det där skynket som hänger ner över ”motorhuven”? På nätet hittar jag till äldre modeller av Pilote men inte till min. Någon som har erfarenhet av Pilote Galaxy på vinter? Funkar det? Något särskilt att tänka på? Det var 30 år sen sist jag spendera en vecka i husbil under vintertid och då var jag 13 år gammal:)

Med vänlig hälsning,
Per Jensen

Morris

HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Jag mailade i slutet på förra veckan utan att ha fått något livstecken än.
Du får gärna berätta hur det slutar för dig d.v.s. om du får kontakt och hur du i sådana fall lyckades.

Frank N

HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Ökar komforten enormt i hytten på en delintegrerad. Öka värmen på vintern och reflekterar bort värmen på sommaren men sina två ytor på täcket.

Österdahl

HBK Medlem
Kommun
Lekeberg
HBK-Nr
28875
Jag mailade i slutet på förra veckan utan att ha fått något livstecken än.
Du får gärna berätta hur det slutar för dig d.v.s. om du får kontakt och hur du i sådana fall lyckades.
Japp, det gör jag, om jag får kontakt. Om jag inte får nåt svar på min mail så ringer jag nästa vecka.

Morris

HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Tack för det. Jag fick faktiskt också svar men måste först malla min helintegrerade bil innan jag kan beställa.

Batstepappan

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
20295
Kolla om backspeglarna sitter lika på båda sidorna. Mina var förskjutna ca 5 centimeter
Gör dina det så malla båda sidorna.
Jag råkade missa det när jag mallade, så vi kan inte vända täcket.
Inget stort problem men bara så att du vet.

H.B.Isak

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Någon som beställt Masi - täcket och har hängande "busspeglar? Har problem att hitta täcke till min Kabe (helintegrerad). Finns fram till årsmodell - 14, men inte till min - 17.

H.B.Isak

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Klas, den såg ut att sitta bra. Hur är infästningen upptill? Bakom dörren ser det ut som något band fäst i något? Har du fått göra ett fäste där, eller?
Minns du hur mycket det täcker kostade med frakt och allt?

Morris

HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Enligt Mattis mail till mig:
"Det går att ordna. Jag bifogar en måttmall på mått ja behöver för det.

Priset är 4200 Skr inkl. Frakt och leveranstiden är circa 1–2 veckor.

Vänligen,

Matti"

Toppen