• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vintercamping och längskidåkning?

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Hallå där!


Är det någon som använder sina husbil nu på vintern och då passar på att åka lite längdskidor också?
Vid vilka campingar /ställplatser (som har el) finns det redan nu skidspår(natur eller konst)?

Tänkte komma iväg till helgen och skulle vilja åka någon mil på skidor och sedan kommer jul - trettondagen vilket borde skapa chanser till lite friskluft.
Funderar snart på att skaffa längdskridskor, så det dyker nog upp en sådan fråga snart :)

mvh
Peter
 

Abben

HBK Medlem
Inlägg
184
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2024
Hallå där!


Är det någon som använder sina husbil nu på vintern och då passar på att åka lite längdskidor också?
Vid vilka campingar /ställplatser (som har el) finns det redan nu skidspår(natur eller konst)?

Tänkte komma iväg till helgen och skulle vilja åka någon mil på skidor och sedan kommer jul - trettondagen vilket borde skapa chanser till lite friskluft.
Funderar snart på att skaffa längdskridskor, så det dyker nog upp en sådan fråga snart :)

mvh
Peter
Intressant tråd hoppas på lite fler tipps. Kollade med Säfsen ifjol campingen är bara för säsongscampare fick jag till svar.
Abben
 
Toppen