• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Vinteravställning utomhus

Pelle plutt

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
5000
Medlemskap
2026
Hej!
Jag undrar om man vid vinterförvaring utomhus bör ha markskydd typ pressening under bilen? Bilen står i Skåne så antalet dagar med snö är väldigt få.
Vänligen, medlem 5000.
 
Hej!
Jag undrar om man vid vinterförvaring utomhus bör ha markskydd typ pressening under bilen? Bilen står i Skåne så antalet dagar med snö är väldigt få.
Vänligen, medlem 5000.
Hej
Jag har en presenning på gräsmatta under husbilen för att det inte ska bli markfukt som gör att rost kan frodas.
Har även ett överdrag från cocamp som är ventilerat och håller bilen lika ren som när den täcktes.
Mvh Tomas Brodin
 
Jag har husbilen ute hela vintern utan täckning. Den står på asfalt framför huset. Vi har mycket snö till och från under vintern. Frugan får gå upp på husbilstaket och skyffla snö när det ser ut att behövas....
 
Oavsett alla knep och trick är ju naturligtvis inomhus eller åtminstone under tak mycket bättre. Kör man inget på vintern finns absolut ingen anledning att inte kosta på de tusenlappar det kostar att hyra in sig någonstans. Här i Västsverige finns många alternativ och de brukar ligga på 2 - 3000 kr för en vinter!
 
Hej
Jag har en presenning på gräsmatta under husbilen för att det inte ska bli markfukt som gör att rost kan frodas.
Har även ett överdrag från cocamp som är ventilerat och håller bilen lika ren som när den täcktes.
Mvh Tomas Brodin
ja det är viktigast att man har nåt skydd underifrån....
 
Tillbaka
Toppen