• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vindrutetorkare fungerar dåligt

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Lånar tråden, då många kunniga verkar varit här.
Min bil har inte intervall utan går som vanlig torkning, och så stannar torkarna direkt man drar tillbaka spaken. Båda hastigheten funkar som dom skall.
Tack på förhand
//Peter
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Det låter nästan att det är relä eller tålig kontakt i kabel anslutning ...relä ser ut enl bild i våran Hymer Eriba -10
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    1.019,5 KB · Visningar: 26

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
830
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
På nyare bilar sitter allt i torkarmotorn, finns ett kretskort som styr intervall o återgång till ursprungsläget. Skruva isär motorn så ser du säkert felet, kan va dålig kontakt eller någon komponent som gett upp.
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.655
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
När man stänger av torkarna får motorn ström genom en särskild kontaktbana som slutar där torkararmen är i hemmaläge, via en släpkontakt. Om torkarmotorn stannar direkt när du stänger av har inte motorn kontakt med denna kontaktbana, kanske smuts mellan kontaktbana och släpkontakt eller kabelbrott.
 
Toppen