• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vill köra genom Österrike

Carwa

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
32748
Medlemskap
2024
Måste man förresten lämna tillbaks boxen när man lämnar landet? Kan man inte köpa den?
Funkar den (Go-box) bara i Österrike? Easy-boxen går ju i alla fall i Danmark och Norge också.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
SKA man alltid köra i lastbilsfil, eller FÅR man?
Boxen lånas ut,fungerar endast i Österrike,kör i lastbilsfilen på dom få ställen det är separerat bil/lastbil.
Mätstationer finns med jämna mellanrum längs vägen,det piper i boxen (en gång)varje gång du passerar en sådan,skulle det pipa mer än en gång skall du stanna vid första avfart med tullkontor och felsöka,mycket dyrt att fuska med detta.
Vad jag förstår kan du behålla boxen till nästa gång,men fråga där du tar ut den.
Enklast är att ha den kopplad till kreditkort men du kan också ladda den med pengar,boxen piper två gånger om du har mindre än 30Euro kvar.
Var noga när du registrera den att fordonsdokumentationen/miljöklass kommer med,annars måste den sändas separat inom en månad,viktigt!!
 

Carwa

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
32748
Medlemskap
2024
För information för de som, liksom vi, försöker få tag i denna box.
BroBizz kan för närvarande inte leverera någon EasyGo+ box. Tyvärr.
Hade ju känts tryggt att ha den, även om vi gärna kör lite mindre vägar igenom Österrikes vackra natur.
 
Toppen