• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken trådlös backkamera är bäst?

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
hej
ville ha en ny backkamera då min gamla ej trådlösa Waeco har pajat.
Kanske i dag så har den trådlösa tekniken blivit bättre för detta om någon vet och äger en trådlös?
tips? för & nackdelar?
 
Senast ändrad:

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Har biltemas trådlösa med 2 kameror, en lågt placerad som backkamera, den andra högt placerad som backspegel. Har bara använt dem en kort tid, men det har varit problemfritt.
Kan du ge länk till Biltema den backkameran?
är det denna? Ser det är tillbehör extra kamera, kan man ha fler än 2?
 

portugalien

HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Tanum
HBK-Nr
12765
Medlemskap
2024
hej
ville ha en ny backkamera då min gamla ej trådlösa Waeco har pajat.
Kanske i dag så har den trådlösa tekniken blivit bättre för detta om någon vet och äger en trådlös?
tips? för & nackdelar?
Garmin har jättebra backkameror trådlösa batteridrivna som presenterar bilden på navigatorn. Har haft Biltemas kameror,fått fukt i 3st.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Vad jag vet då har BC30 och BC35 12V och BC40 batteri. Den funkar nog inte med uppladdningsbara batterier det måste köpas nya hela tiden. Har fått mig att tveka.

 

CarnivalDK

FD HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
28366
Medlemskap
2022
Den funkar nog inte med uppladdningsbara batterier det måste köpas nya hela tiden. Har fått mig att tveka.

Det ville være interessant, om nogle fra husbilsklubben med BC40 eller BC30 kunne oplyse dette, umiddelbart skulle opladningsbare batterier fungere.
 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Garmin instruktion säjer...


Installera AA-batterier
Enheten drivs av två 1,5 V AA-batterier (medföljer ej). För bästa resultat bör du använda litiumbatterier som ger längre batteritid och bättre prestanda vid låga temperaturer.

MEDDELANDE
Använd inte AA-batterier med en spänningsspecifikation som är högre än 1,5 V. Högre spänning orsakar permanent skada på kameran. Använd inte laddningsbara AA-batterier av litiumjontyp. Litiumjonbatterier använder en annan teknik än litiumbatterier som inte är laddningsbara och kan skada kameran permanent.
 

CarnivalDK

FD HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
28366
Medlemskap
2022
Finns det en Backkamera som jag kan koppla till min Garmin 770Lmt gps
Garmin BC40:
Kompatibilitet:

  • Camper 770 LMT-D
  • Camper 780 och Digital Traffic
  • Garmin DriveAssist™ 51 LMT-D
  • Garmin DriveAssist™ 51 LMT-S
  • Garmin DriveLuxe™ 51 LMT-S
  • Garmin DriveSmart™ 51 LMT-D Europe
  • Garmin DriveSmart™ 51 LMT-S Europe
  • Garmin DriveSmart™ 51 LMT-S Western Europe
  • Garmin DriveSmart™ 55 & Digital Traffic
  • Garmin DriveSmart™ 55 & Live Traffic
  • Garmin DriveSmart™ 61 LMT-D
  • Garmin DriveSmart™ 61 LMT-S Europe
  • Garmin DriveSmart™ 61 LMT-S Western Europe
  • Garmin DriveSmart™ 65 & Digital Traffic
  • Garmin DriveSmart™ 65 & Live Traffic
 

portugalien

HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Tanum
HBK-Nr
12765
Medlemskap
2024
Vad jag vet då har BC30 och BC35 12V och BC40 batteri. Den funkar nog inte med uppladdningsbara batterier det måste köpas nya hela tiden. Har fått mig att tveka.

Det ville være interessant, om nogle fra husbilsklubben med BC40 eller BC30 kunne oplyse dette, umiddelbart skulle opladningsbare batterier fungere.
Batterierna håller länge,haft kameran 1 år utan batteribyte.
 

Gösta

HBK Intresserad
Inlägg
297
Kommun
Heby
Har biltemas trådlösa med 2 kameror, en lågt placerad som backkamera, den andra högt placerad som backspegel. Har bara använt dem en kort tid, men det har varit problemfritt.
Har bara använt högt placerade backkameror på skördetröska respektive last bil. har svårt att se nyttan med en lågt placerad kamera. när en kamera sitter så högt som möjligt ser man ner och får centimeter koll på hindren. vill också ha kameran så riktad så att jag ser bakkanten på fordonet jag kör. Skulle också vilja ha två kameror med olika vinklar så att en håller koll på vägen längre bort.
Göran i Björnarbo
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Skulle också vilja ha två kameror med olika vinklar så att en håller koll på vägen längre bort
Den som är riktad rakt bakåt sitter skapligt högt, och som du skriver är den till för att ha koll på trafiken bakom. Kamera numer 2 sitter inte så jättelågt, snarare straxt under cykelstället. Och med rätt vinkling ser man bakkanten på sej själv :cool:
 
Toppen