Ramis
HBK Medlem
Ja den ingår.. och med tanke på att dessa reparationer kostat närmare 100 000 så kan man tycka dom borde hjälpa till, som jag skrev ovan talat med andra bolag och dom sa direkt det inte var något snack om detta.. men Länsförsäkringar ansåg att bakaxlar är en maskindel och då är det åldersgräns osv.. samt då ingår det inte i vagnskadegarantinHej.Man måste väl inte ha helförsäkring men om man tex kör av vägen får man själv betala.Husbilar omfattas ej av vagnskadegaranti även lätta lastbilar och egen importerade bilar.Vagnskadegaramti finns bara o sverige och premien ingår i priset.Ingenting är ju gratis eller?
Men vid andra skadan som jag fick förra året så var det plötsligt ok att anmäla skadan på axlarna .. jag fick göra en total renovering på dom.. därför det blev svindyrt! , men dom skyllde på att en bil från 97 var det mer eller mindre självklart att axlarna gick sönder.. ( mina hade gått av )
Men hade jag vetat om vilket problem man skulle ha med Länsförsäkringar hade jag aldrig valt dom.. i Dalarna är dom inte speciellt hjälpsamma direkt..