• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Vilken försäkring rekommenderar ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej.Man måste väl inte ha helförsäkring men om man tex kör av vägen får man själv betala.Husbilar omfattas ej av vagnskadegaranti även lätta lastbilar och egen importerade bilar.Vagnskadegaramti finns bara o sverige och premien ingår i priset.Ingenting är ju gratis eller?
Ja den ingår.. och med tanke på att dessa reparationer kostat närmare 100 000 så kan man tycka dom borde hjälpa till, som jag skrev ovan talat med andra bolag och dom sa direkt det inte var något snack om detta.. men Länsförsäkringar ansåg att bakaxlar är en maskindel och då är det åldersgräns osv.. samt då ingår det inte i vagnskadegarantin

Men vid andra skadan som jag fick förra året så var det plötsligt ok att anmäla skadan på axlarna .. jag fick göra en total renovering på dom.. därför det blev svindyrt! , men dom skyllde på att en bil från 97 var det mer eller mindre självklart att axlarna gick sönder.. ( mina hade gått av )

Men hade jag vetat om vilket problem man skulle ha med Länsförsäkringar hade jag aldrig valt dom.. i Dalarna är dom inte speciellt hjälpsamma direkt..
 
Jag tror vi får vara glada om det inte blir ändå dyrare och krångligare att försäkra husbilar framför allt nyare. Enligt en bekant med insyn hos Folksam går kategorin " husbilar" back rejält och förmodligen är det likadant hos de andra bolagen!
 
Ja den ingår.. och med tanke på att dessa reparationer kostat närmare 100 000 så kan man tycka dom borde hjälpa till, som jag skrev ovan talat med andra bolag och dom sa direkt det inte var något snack om detta.. men Länsförsäkringar ansåg att bakaxlar är en maskindel och då är det åldersgräns osv.. samt då ingår det inte i vagnskadegarantin

Men vid andra skadan som jag fick förra året så var det plötsligt ok att anmäla skadan på axlarna .. jag fick göra en total renovering på dom.. därför det blev svindyrt! , men dom skyllde på att en bil från 97 var det mer eller mindre självklart att axlarna gick sönder.. ( mina hade gått av )

Men hade jag vetat om vilket problem man skulle ha med Länsförsäkringar hade jag aldrig valt dom.. i Dalarna är dom inte speciellt hjälpsamma direkt..
Förstår jag rätt, försäkringen har alltså betalat renoveringen av ett par axlar på en 29 år gammal bil? Och sedan någon skada på framaxeln också?
Hur långt har bilen gått?
 
Kan vi få veta vilka bolag det är som ersätter den typen av reparationer på en såpass gammal bil?
Ja, det vore intressant.

Om jag visste detta skulle jag naturligtvis ta in en offert, om denna är bra (billig med bra villkor) har jag inga betänkligheter att köpa en sådan försäkring.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen