Ramis
HBK Medlem
Hej, jag har haft länsförsäkringar ( dalarna ) i många år, men dom hjälper aldrig till vid stora skador.. fick byta bakaxlarna på min Eura Mobil 800 (-97 ) men enligt deras kundtjänst var inte bakaxel en chassidel utan en maskindel och då gällde inte försäkringen..
sen förra året så tyckte jag att husbilen var låg i fronten på förarsidan.. visade sig att styrleden var slut / av och inte heller då var det godkänd skada för det var slitage men jag fick t.o.m ett underlag från verkstaden på att det inte var slitageskada utan en tramaskada..
vid samtal med skaderegleraren då tog jag upp att detta var andra gången jag fått avslag.. pga att dom inte räknade bakaxel som en chassidel.. dom kom det fram att jodå det var det viss och jag kunde lämna in en skadeanmälan i efterhand..
efter månader av väntan ringde jag upp och fick svaret att en tekniker hade tittat på ärendet och inte återkopplat till skaderegleraren
jag fick då prata med denna skadetekniker, fick svaret att husbilen var för gammal och att bilen är en 97 så är det normalt med bakaxeln går av..
jag kan lägga till att vi pratar inte om små bakaxlar.. i det närmaste lastbils nivå på dom då husbilen väger 4,5 ton
då min fråga är.. har ni några tips på försäkringar? och har ni erfarenhet från Länsförsäkringar / Dalarna?
kan lägga till att ärendet är fortfarande öppet och jag har inte fått något slutgiltigt beslut så jag kan överklaga.. det handlar om ca 100 000 på dessa två reparationer..
tillägg.. tydligen har dom avslutat båda skadorna utan att höra av sig till mig.. seriöst Försäkringsbolag..
sen förra året så tyckte jag att husbilen var låg i fronten på förarsidan.. visade sig att styrleden var slut / av och inte heller då var det godkänd skada för det var slitage men jag fick t.o.m ett underlag från verkstaden på att det inte var slitageskada utan en tramaskada..
vid samtal med skaderegleraren då tog jag upp att detta var andra gången jag fått avslag.. pga att dom inte räknade bakaxel som en chassidel.. dom kom det fram att jodå det var det viss och jag kunde lämna in en skadeanmälan i efterhand..
efter månader av väntan ringde jag upp och fick svaret att en tekniker hade tittat på ärendet och inte återkopplat till skaderegleraren
jag fick då prata med denna skadetekniker, fick svaret att husbilen var för gammal och att bilen är en 97 så är det normalt med bakaxeln går av..
jag kan lägga till att vi pratar inte om små bakaxlar.. i det närmaste lastbils nivå på dom då husbilen väger 4,5 ton
då min fråga är.. har ni några tips på försäkringar? och har ni erfarenhet från Länsförsäkringar / Dalarna?
kan lägga till att ärendet är fortfarande öppet och jag har inte fått något slutgiltigt beslut så jag kan överklaga.. det handlar om ca 100 000 på dessa två reparationer..
tillägg.. tydligen har dom avslutat båda skadorna utan att höra av sig till mig.. seriöst Försäkringsbolag..
