• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilka kombinerar husbilsintresset med geocaching?

F

F.d. 20950

Guest
Hej,

Jag undrar om det finns någon eller några här som gör miniresor med husbilen med huvudsyftet att geocacha och som skulle vilja bli intervjuade för en eventuell artikel i tidningen Husbil & Husvagn? Extra plus om ni bor/åker i Östergötland.

Mvh Niclas
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: Vilka kombinerar husbilsintresset med geocaching?

Jag brukar ofta geocacha när vi kommer till någon plats med husbilen, även på rastplatser.Någon resa bara för att geocacha har det blivit, senast till Kloster utanför Hedemora där vi gick utefter en led upp i skogen där vi loggade 13 st tror jag det blev sen tog vi några utefter dalälven.
 

Gisin

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Töreboda
HBK-Nr
13274
Medlemskap
2024
Sv: Vilka kombinerar husbilsintresset med geocaching?

Vi tar en tur då och då för att geocacha Förra veckan var vi i Simlångsdalen Det var härligt väder och vi cyklade i två dagar. Sen for vi iväg på andra äventyr. I Östergötland finns det många fina ställen att cykla på.:) Vi ser ofta HBK och ett nummer i loggarna.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Vilka kombinerar husbilsintresset med geocaching?

När jag började med Geocaching 2002 fanns det 20 cachar på Gotland. Samtliga var riktigt fina smultronställen som var värd att besöka pga själva platsen. Nu finns det ca 1000 och så många fina platser finns det inte på ön. När jag kom till Tyringe var det en person som hade lagt ut 200 cachar i denna lilla by. Det var bakom el-skåp i gatukorsningar mm. Inte speciellt trevliga platser i mina ögon.

För mig ska letandet belönas med en unik plats, värt ett besök. Det händer att jag tar fram mobilen och checkar av om det finns cachar i närheten när vi är ute med husbilen. Men att åka iväg bara för att leta har inte hänt de senaste sju åren.

Husbilsintresset har trängt undan geocaching. Nu finns det andra metoder för att hitta fina platser här i Europa. T ex läsa på HBK.
 
F

F.d. 20950

Guest
Sv: Vilka kombinerar husbilsintresset med geocaching?

Tack för era svar. Någon som åker med husbilen åt Östergötlandshållet inom en snar framtid och kan tänka sig att bli intervjuade och fotograferade till en artikel?
 
F

F.d. 50260

Guest
Sv: Vilka kombinerar husbilsintresset med geocaching?

Tack för era svar. Någon som åker med husbilen åt Östergötlandshållet inom en snar framtid och kan tänka sig att bli intervjuade och fotograferade till en artikel?

Är väl lite försent men.
Först så köpte jag husbilen mest för att det var så långt till närmaste cache och så att jag skulle slippa åka tillbaka nästa dag eller ta in på hotell/vandrarhem och dels då för att spara på bränsle/ekonomin.
Sedan fanns man redan på plats för att fortsätta dagen efter. (smart)

Andra frågan, Östergötland i maj, då kommer jag förmodligen deltaga i "Geocaching 15 år Rökstenen Bland Tomtar och Troll" GC5M82Z Geocaching 15 Ã¥r Rökstenen Bland Tomtar och Troll (Event Cache) in Östergötland, Sweden created by The Smokestoners

Arne
 

douglascollier

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
19781
Medlemskap
2025
Sv: Vilka kombinerar husbilsintresset med geocaching?

Nu att vi har köpt husbil blir det så klart att vi använda det till att Geocacher när man är ut och köra, hittat 4 st sist vi var ute med husbilen.
 
Toppen