• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vem har reservdelar till Truma på lager?

F

F.d. 24175

Guest
Hej!

Har en Trumatic C6002 som jag bara måste ha igång före helgen och behöver
* Avgasslangklämmring och
* Rumstermostatgivare och
* Gasolanslutningskopplingen.

Försökt ringa runt men ingen verkar ha sådant här hemma. :mad:

Vet någon vart man kan vända sej???

Måste ju finnas någon sådan där servicefirma som bara har allt i sin fixarlåda....


Hälsn.

Per
 
F

F.d. 24175

Guest
Sv: Vem har reservdelar till Truma på lager?

Tack för tipset.

Svarar dessvärre inte på telefon :mad:
Ska jaga dom en stund till

Fler förslag?

/Per
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Vem har reservdelar till Truma på lager?

Vill minnas att Här har de mycket reservdelar. Köpte lite av varje där för ett par år sedan.
Visserligen ligger de i Stockholm men kanske kan vara värt ett samtal dit för att fråga om de har någon ÅF i din närhet som brukar ha mycket hemma.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Vem har reservdelar till Truma på lager?

Kolla med Lasse Sundin på Linköpings Husvagnsservice AB med tel. nr 013-146011 Låskolvsgatan 4 Linköping. Han har ett skapligt lager eftersom han servade Kurts Husvagnar innan dom tog adjö av Linköping. Klarade inte konkurransen från Östgöta Camping. Kan rekommendera dessa grabbar som kan allt och gör ett mycket bra jobb. T ex kunden som ville köpa en Adria Polaris från Östg Camp och fick svar att leveranstiden var minst 3 mån och ville inte vänta så länge så han åkte till Tyskland och beställde denna bil med 3 veckors leverans och en prislapp på 374.000:- billigare. Trots att kunden hade köpte över 20 camingfordon av ÖC så vägrar dom serva kunden när han visade upp bilen efter hemkomst, men det löste sig med Lasse sundin som kan skruva ner det mesta i bilar och värmare. Min bil tog han garantin på Combipannan 6 som kretskortet strejkade på och jag slapp åka hela vägen till CBI i Helsingborg 50 mil t o r håll till godo och hoppas att det löser sig.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.775
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Vem har reservdelar till Truma på lager?

Var i samma situation för något år sedan också med en Truma. Ringde Alde i Färlöv utanför Kristianstad som är svensk generalagent för Truma. De anvisade lämplig återförsäljare och direktskickade grejorna dit, gick på ett par dagar!

Alde vxl 044 -712 70.
 
Toppen