• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Vattenpump till husbilen

Björne1077

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
27734
Medlemskap
2023
Hej, vi har en Niesmann arto från 2010, en bil som vi är väldigt nöjda med, förutom en vattenpump som under de 4åren vi ägt bilen låter högt tycker vi. Fabrikatet på vattenpumpen är Jabasco par-Max 2,9, den ger 11liter/min och ett tryck på 2,8bar. Tror inte detta är en pump som var installerad i husbilen från början. Intresserad att höra från er andra om vilken bra vattenpump som inte låter så mycket som sitter i era husbilar. Hälsningar Björn
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Hej, vi har en Niesmann arto från 2010, en bil som vi är väldigt nöjda med, förutom en vattenpump som under de 4åren vi ägt bilen låter högt tycker vi. Fabrikatet på vattenpumpen är Jabasco par-Max 2,9, den ger 11liter/min och ett tryck på 2,8bar. Tror inte detta är en pump som var installerad i husbilen från början. Intresserad att höra från er andra om vilken bra vattenpump som inte låter så mycket som sitter i era husbilar. Hälsningar Björn
Kolla på Schurflo pumpen ,finns säkert hos välsorterade husbilsfirmor annars båtfirmor
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
654
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Vi hade ett knackande membranljud från våran vattenpump redan när bilen var ny. Leverantören installerade en tryckregulator efter pumpen som löste problemet. Tryckregulatorn finns hos de flesta återförsäljare av tillbehör till campingfordon. Typ denna:
 
Senast ändrad:
Toppen