• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenkranen startar inte pumpen

Mixons

HBK Intresserad
Inlägg
6
Kommun
Kungsbacka
Hej alla!
Har fått ett problem på min vattenkran i köksdelen på en La Strada Avanti L på Fiat Ducato chassi.
Duschkranen fungerar som vanligt men inte kökskranen. Har kollat med voltmeter att strömmen går fram till ”sockerbitarna” som kranens elsladdar är kopplade till. Har också fått av handtaget på själva kranen så att micro-strömbrytaren är frilagd. Strömbrytaren är inkapslad men har ett stift som går emot en bygel. När jag kollar med voltmätaren på dessa så ger den inget utslag. Sker kopplingen inne i inkapslingen eller sker den mellan stift och bygel?
 

gertz

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
8904
Medlemskap
2024
Hej det brukar vara avbrott precis vid mikrobrytaren, den rör sig upp och ner och in o ut, den är rätt lätt att byta, lite lirkande att få ner kablarna genom kranen, köp några o ha i reserv, jag har bytt några ggr på min la strada.
 

Mixons

HBK Intresserad
Inlägg
6
Kommun
Kungsbacka
Har precis vart och köpt lågspänningskablar, kabelskor, eltejp och liten strömbrytare (för temporär lösning om jag inte får ihop det :) )
Ska in och kolla kablarna inne i kranen nu då de ser ut att vara intakta just vid microbrytaren i det här fallet…
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.775
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Kabelbrott är ofta inne i höljet. Höljet kan vara helt så prova ovanstående förslag. Sex ggr har jag fått löda ihop kablarna i olika husbilar sedan 1998. Det har aldrig varit fel på microbrytaren.
 
Toppen