• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vatten läcker ut ur avtappningskranen

P

Pilote84

Guest
Upptäckte att pumpen gick igång då och då. Kollade slangar så det inte fanns några läckor. Kröp under bilen och upptäckte att det läckte ur avtappningen. Vart köper man en renoverings sats till den?IMG_20200412_155856.jpg
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
682
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Förmodligen är det en
Avtappningskran 12 mm med stoppfunktion
K06-82R
Finns på Kamafritid för 150 kr
Jag hade liknande problem för ett par år sedan efter att jag ställt kranen i öppet läge på hösten. den ärgade fast helt enkelt. Kanske kan du lösa det med 5-55
20200412_162811.jpg
 

evaojerry

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Umeå
HBK-Nr
15400
Medlemskap
2024
Är det säkert att det är där som det läcker och inte från säkerhetsventilen. Jag har en Alde 3010 och jag har fått läckage. Tanken var full och när vi åkte iväg så var det plötsligt 1/4 tank kvar. Vid koll under bilen droppade det hela tiden. Kollade och det försvann ca 7 liter per dygn. För mig var det säkerhetsventilen som sitter uppe till vänster på pannan som inte höll tätt. Bytte samma ventil för 2 år sedan. Nu är det tätt igen. Artikelnr: Alde 3010571. Vet inte om det är fler än jag som har haft samma fel.
 
Toppen